Ingezonden persbericht

New Page 1PERSBERICHT (1)

In het verlengde van het hedenmiddag verstuurde persbericht inzake het per morgen 22 jan. 2003 geëntameerde Kort Geding tegen het Commissariaat van de Media, mogelijk gemaakt door een sponsorbijdrage speciaal voor dit doel van Euro 100.000,- , gefourneerd door een zeer vermogende bekende Nederlander uit gevoelens van opperste boosheid en uit sympathie voor het onrecht aan de kleinere partijen aangedaan, bijgaand een aanvullend relevant document.

Almere komt qua sociaal-demografisch profiel, qua urbanisatiegraad, inkomen, duurte van koop- en huurwoning, welstand en opleiding overeen met de 'gemiddelde' Nederlander. Op basis van deze uitslag zou Lijstratelband.nl haar entree in de kamer maken met dik 16 zetels

Met betrekking tot het hedenmiddag gememoreerde Kort Geding dat na nu is gebleken dinsdag a.s.zal dienen het volgende.

Het Commissariaat van de Media dient als 'waakhond' van de zendgemachtigden de exposure van politieke partijen in gevallen van maatschappelijk belang gelijkmatig te verdelen. Enkele honderden miljoenen aan belastinggeld gaat naar de publieke omroepen die in dit kader een publieke, dienende taak hebben. De redactie van welk programma dan ook treft geen blaam. Journalistieke vrijheid en het maken van journalistieke keuzes is een hoog goed. Hoofdredactionele keuzes idem dito. De zendgemachtigde echter heeft daarentegen duidelijk andere plichten. Op dat vlak is men derhalve volstrekt in gebreke gebleven. Daarop richt zicht het Kort Geding in termen van schade die aan de kleinere partijen, in het bijzonder LijstRatelband.nl is toegebracht.

Tijdens de peilingen heeft niemand maar dan ook niemand de voorkeur voor Lijstratelband.nl uit kunnen spreken. Niet voorkomen in de peilingen is per definitie niet onder de aandacht en daarmee out the picture.

Tijdens het programma 'Waar stem ik op' afgelopen zondag op SBS6 namen namens lijstrratelband.nl 200 mensen deel. Het stemadvies was in 93% van de gevallen: 1. LeefbaarNederland, 2 LPF en 3 VVD. De partijprogramma's van met name de eerste twee genoemden stemmen nagenoeg overeen met die van Lijstratelband.nl

Gesaldeerd en geanalyseerd: telkenmale als de score bij 'Helemaal mee eens' en 'Helemaal mee oneens' een score boven 70% opleverden, hetgeen in 27 van de dertig stellingen het geval was, bleken deze keuzes 100% overeen te komen met het partijprogramma van Lijstrateband.nl. Na zorgvuldige ijking en dito narekening van deze saldi zou 71% van alle deelnemers (250.000 Nederlanders) het stemadvies Lijstratelband hebben gekregen.

Buro Mauritz PR en Publiciteit

J. Hans Mauritz
Campagne Lijstratelband.nl / Kandidaat 25 Lijstratelband.nl www.buromauritz.nl
info@buromauritz.nl