Ingezonden persbericht


PERSBERICHT


TV op je PC breekt door

Fors kijkcijferrecord FTV op verkiezingsdag

56209f.jpg

Amsterdam, 23 januari 2003 Video op internet. Het is een geaccepteerd medium geworden. FTV (voorheen FinanceTelevision) ondervindt dat dagelijks. En gisteren, op de dag van de verkiezingen, heeft dit eerste en enige internet-televisiestation een reuzenspong meegemaakt met haar kijkercijfers. Die dag klikten er bijna 30.000 kijkers op hun televisieproducties. Dat is vergelijkbaar met meer dan 500.000 tv-kijkers.

Vanaf half december heeft FTV zijn horizon verbreed. Naast video s met financieel nieuws, commentaren en analyses richt het station zich sinds half december ook op politieke verslaggeving. Het Verkiezingsjournaal trok sindsdien bijna 200.000 kijkers (vergelijkbaar met 4,4 mln. tv-kijkers). Maar de klap op de vuurpijl was dus 22 januari, de dag waarop alle records werden gebroken.

Video op internet voorziet in een behoefte bij de internetgebruiker. Dat is voor een groot deel te danken aan het grootschalig uitrollen van betaalbare breedbandverbindingen. Zo n snelle verbinding maakt het aantrekkelijk om video s te kijken. Deze week werd bekend dat 1 miljoen mensen een breedbandaansluiting hebben.

Steeds meer bedrijven en mediabureaus ontdekken de kracht van tv op je pc en vinden het interessant om hierop te adverteren. Met deze video s is immers het publiek direct en persoonlijk te bereiken, tegen een aantrekkelijk tarief. Omdat de kijker eerst onherroepelijk de commercial ziet voordat de video start, en is daarna slechts een muisklik weg van website van de adverteerder. Hierdoor is het effect van de commercial op FTV vele malen doeltreffender dan ooit via televisie te bereiken is.

FTV zit een stroomversnelling. Niet alleen qua kijkers maar ook in commercieel opzicht. Maar het station gaat met deze mooie cijfers uiteraard niet achterover leunen. FTV ontwikkelt een reeks aan nieuwe programma s voor haar uitgebreide distributienetwerk van grote internetportals als NU.nl, IEX, MSN, Wanadoo etc. Het zijn programma s die goed aansluiten bij het aanbod op deze portals.

Over FTV:

FTV zendt dagelijks ongeveer tien internet televisie producties uit. Het zijn financikle beursjournaals, interviews en reportages met en over de topmensen uit het Nederlandse bedrijfsleven op www.financetelevision.nl. Daarnaast maakt FTV nieuws items over binnenlands, buitenlands en entertainment nieuws. Vanaf februari zal FTV ook een Filmjournaal gaan programmeren. De programma s van FTV zijn onder andere te zien op Nu.nl, Tiscali.nl, Planet.nl, IEX.nl, MSN.nl en meer grote internet portals. IEX en FTV hebben een strategische samenwerking. FTV is gelanceerd op 4 april 2000 en is een initiatief van Bank Labouchere, Nederlands Omroepproduktie Bedrijf NV (NOB) en MoneyView Nederland NV.

Noot aan de redactie:

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met :

Financetelevision BV:

Michiel Plugge

Sales en Marketing Manager

020-3209975

http://www.financetelevision.nl/