Ingezonden persbericht

Persbericht
Voor onmiddellijke publicatie

Reactie Tele2 op berichtgeving omtrent aflevertarieven

Amsterdam, 23 januari 2003 - In reactie op de berichtgeving in diverse media wil Tele2 Mobiel graag de volgende verklaring afgeven. Tele2 Mobiel gaat per
1 februari haar aflevertarieven verhogen. Tele2 heeft zo lang mogelijk gewacht met het verhogen van deze tarieven. Hiermee is zij dus niet de eerste, zoals in diverse media wordt gesuggereerd. Ook na de verhoging zullen de aflevertarieven niet de hoogste in de markt zijn. De tot dusver gehanteerde tarieven liggen een stuk lager dan de aflevertarieven van de andere operators.

Tele2 Mobiel is de kleinste mobiele operator in Nederland en is een voorstander van het verlagen van de aflevertarieven, dat is namelijk gunstig voor de consumententarieven. Tele2 Mobiel is echter te klein om enige impact op de marktprijzen van aflevertarieven te hebben. Doordat een eerdere uitspraak van de rechter partijen vrij laat in het vaststellen van aflevertarieven, ziet Tele2 zich genoodzaakt de andere marktpartijen te volgen.

De wijzigingen zullen geen gevolgen hebben voor de lage consumententarieven van Tele2 vast en Tele2 Mobiel. Deze vindt u op: en .

Over Tele2
Tele2 Nederland is een dynamisch en jong telecommunicatiebedrijf dat vanaf september 2001 behalve lage telefoontarieven voor bellen via het vaste net onder de naam Tele2 Mobiel ook voor mobiel telefoneren spraakmakend goedkoper bellen aanbiedt. Via een MVNO-constructie (Mobile Virtual Network Operator) beschikt Tele2 over een eigen mobiel netwerk. Met een marktaandeel van ruim 20% in de vaste telefonie (1.200.000 huishoudens en bedrijven) is Tele2 sinds haar start eind 1997 uitgegroeid tot de grootste nieuwe telecomaanbieder op zowel de zakelijke als de particuliere markt.

Op Europese schaal is Tele2 de meest succesvolle aanbieder van voordelige telefonie in bijna alle Europese landen. Het telecombedrijf is in 1993 opgericht en levert zowel vaste als mobiele telefonie diensten, datanetwerken en internet diensten aan 16,5 miljoen gebruikers in 21 landen. De merknamen waaronder deze diensten worden aangeboden zijn; Tele2, Tango en Comviq.