Ingezonden persbericht

Korting via internet steeds populairder

Kortingswinkel.nl profiteert van economische malaise

AMSTERDAM, 20030124 -- Kortingswinkel.nl heeft het afgelopen jaar haar omzet zien groeien met 500%. Het aantal leden is gegroeid tot 250.000. Uit onderzoek blijkt dat deze groei te danken is aan het toenemende prijsbewustzijn van consumenten als gevolg van de economische teruggang. Om hier op in te spelen hebben ook de reguliere supermarktketens, zoals Albert Heijn en Dirk van den Broek, begin 2003 hun prijzen blijvend verlaagd.

Kortingswinkel.nl tracht door gebruik te maken van het medium internet en zeer scherp in te kopen tot 60% goedkoper te zijn dan deze reguliere supermarktketens. Dit geldt ook voor diverse A-merken. De bestelde artikelen worden thuisbezorgd.

De groei in de kortingswinkel weerspiegelt zich in het in 2002 behaalde bedrijfsresultaat. Dit was positief. Kortingswinkel.nl verwacht in 2003 wederom fors te groeien, zowel in omzet als in resultaat. Ook in januari 2003 is de omzet gestegen, mede dankzij het faillissement van de internetkruidenier MaxFoodmarket.nl.

Het aanbod op Kortingswinkel.nl is onderverdeeld in verschillende categorieën zoals wasmiddelen, dierenvoeding, koffie, luiers, persoonlijke verzorging en huis & tuin. Verder worden er gratis proefartikelen verstrekt.

In navolging van het succes van de Amerikaanse website Coupons.com biedt Kortingwinkel.nl ook kortingsbonnen aan. De consument print de bon uit en toont deze bij kassa van de winkel of restaurant en krijgt direct korting.

Kortingswinkel.nl heette voorheen Kortingsbon.nl.

EINDE PERSBERICHT