Ingezonden persbericht

Brickworks breidt portfolio uit met Media Server en Network Based Contact Center-technologie van NetCentrex

Amsterdam, 24 januari 2003 - NetCentrex® (www.netcentrex.net), leverancier van oplossingen voor next generation-netwerken en toepassingen kondigt aan dat Brickworks, een toonaangevende system integrator op het gebied van computer telephony, de Media Server en zijn Virtual en Centrex Contact Center-technologie aan zijn portfolio gaat toevoegen.

Met het partnership richten beide bedrijven zich tot Telecomoperatoren en Application Service Providers (ASP) zodat deze, dankzij het uitgebreide aanbod van oplossingen, end-to-end en netwerkgebaseerde multimediadiensten kunnen aanbieden aan zowel hun kleinere als grote klanten. NetCentrex en Brickworks bundelen hun krachten niet alleen op productvlak maar eveneens op het vlak van expertise. Door de samenwerking kunnen Telco's en Service Providers vanaf nu profiteren van hun gecombineerde expertise: NetCentrex voor wat betreft netwerktechnologie en aanverwante toepassingen en Brickworks op het vlak van platformintegratie en ontwikkeling van diensten.
Telco's en Service providers kunnen eveneens hun voordeel halen uit nieuwe oplossingen met toegevoegde waarde. Enkele voorbeelden van nieuwe oplossingen die op hun beurt omzetverhogende diensten creëren, zijn:
- Netwerk-announcements

- 800/900-diensten

- Voice-portals

- Unified Messaging

- Conferencing

- Groomer-applicaties

- IVR- (Interactive Voice Response) en contact center-diensten
- Televoting

- Virtual contact center-oplossingen

Voor deze oplossingen levert NetCentrex aangepaste en geavanceerde open service-creation-platformen waarmee de gebruiker op een snelle manier diensten op maat kan ontwikkelen die onafhankelijk zijn van het onderliggende netwerk (TDM, Mobiel, VoIP,...)

Voor de uitbreiding van zijn productportfolio voor Telecomoperators en service providers koos Brickworks om de Media Control Server (MCS) en het Virtual & Centrex Contact Center, Saga800, van NetCentrex toe te voegen aan het gamma.
De NetCentrex Media Control Server (MCS) is een robuust en schaalbaar platform voor de integratie en end-to-end delivery van zowel core network voice-diensten als omzetgenererende diensten met een toegevoegde waarde. De implementatie en het onderhoud van de Media Control Server worden verzekerd door Brickworks. De MCS ondersteunt spraakherkenning, conferencing en VoiceXML.

De Network based contact center-oplossing , Saga800, is een oplossing die specifiek is gericht op de behoeftes van bedrijven met meerdere vestigingen. Met deze oplossing kunnen bedrijven al hun medewerkers betrekken bij een efficiënte interactie met de klant, ongeacht de plaats waar hij zich bevindt en het tijdstip of het kanaal dat hij gebruikt (telefoon, web call, chat,...). Alle vestigingen van het bedrijf, de medewerkers in afgelegen (thuis)kantoren en de verschillende agentschappen kunnen met deze oplossing virtueel gegroepeerd worden als één contactcenter, onafhankelijk van hun omvang, situering en infrastructuur.

De voornaamste eigenschappen van het Saga800 Contact Center zijn:
- Een universele multimedia-wachtrij (telefoon, web call, chat, video, fax,...)

- Een nieuwe manier van organiseren van de medewerkers in groep, in team of per vestiging

- Een JAVA of HTML-gebaseerde grafische gebruikersinterface
- Een H.323 & SIP-aansluitingsmogelijkheid voor VoIP
- Een Java-API (Application Programming Interface) voor de supervisor en de medewerkers

- Verbeterde supervisieschermen

Paul van Dam, general manager bij Brickworks zegt: "We waren al een tijdje aan het uitkijken naar oplossingen om ons portfolio voor telco's en service providers aan te vullen. Na een uitgebreide marktstudie en een evaluatie van verschillende leveranciers is de keuze gevallen op de Media Control Server en Saga800 van NetCentrex. Dankzij deze nieuwe toepassingen kunnen we onze klanten enkele krachtige en tevens schaalbare nieuwe oplossingen voorstellen waardoor we onze dienstverlening verder optimaliseren. De uitgebreide supportorganisatie van NetCentrex, de solide architectuur en het innovatieve karakter van de Media Control Server en Saga800 hebben ons overtuigd om deze producten aan ons portfolio toe te voegen."

Bart Emonds, Sales Manager Benelux bij NetCentrex voegt hieraan toe: "Dit partnership met Brickworks verstevigt NetCentrex' positie op de Benelux-markt. De samenwerking met Brickworks is een strategische overeenkomst die de deur openzet om met de oplossingen van NetCentrex in de toekomst een leidingevende positie te verwerven bij de telecomoperatoren en service providers in de Benelux-markt."

NetCentrex (www.netcentrex.net)

NetCentrex biedt network platforms en network based applications die de convergentie van VoIP, PSTN, en Mobiele netwerken realiseren en voorzien in geavanceerde communicatiediensten voor de Consumer-, Enterprise-, en eCRM-markten.

Het productportfolio van NetCentrex bestaat uit een multi-protocol Softswitch en een Media Server Platform (een application development en execution platform) met uiterst complete oplossingen voor Virtual Multimedia Contact Centers, Residentiële IP telephony, VoIP VPN, IP Centrex, 0800/0900 Service Numbers, Voice Portals, VoiceXML. NetCentrex-producten zijn gebaseerd op een innovatieve "Telco-grade" real time gedistribueerde open architectuur voor fouttolerante omgevingen en garanderen een hoge performantie en lineaire schaalbare oplossing. 's Werelds grootste VoIP-netwerken zijn gerealiseerd met het Network Platform van NetCentrex.

NetCentrex werd in 1998 opgericht en telt vandaag meer dan 150 klanten over de hele wereld (Noord-Amerika en Europa) waaronder Mobistar, Belgacom, France Telecom, Genuity, Equant, Telecom Italia, Telefonica, Tiscali en Voicenet Communications. Onder zijn partners op wereldvlak telt NetCentrex onder andere Cisco Systems, Compaq, Hewlett-Packard, Intel en Sonus Networks. In België heeft het bedrijf een partnership gesloten met Belgacom (meer bepaald als OEM) en AltaLine in Leuven. NetCentrex is een privé-onderneming die gefinancierd wordt door de meest vooraanstaande risicokapitaalverstrekkers in Amerika en Europa.

Brickworks (www.brickworks.nl)

Brickworks BV is een jonge, snelgroeiende system integrator die zijn klanten kwaliteitsoplossingen biedt op het terrein van Computer Telephony Integration, Voice Processing, Call Centers en Internet. Brickworks richt zich daarbij op twee marktsegmenten: grote ondernemingen met call centers en operators/service providers. Het management van Brickworks kan bogen op een jarenlange ervaring op het brede terrein van customer relationship management, informatie en telecommunicatietechnologie. De combinatie van kennis, vaardigheden en ervaring geeft Brickworks een duidelijke en herkenbare positie in de markt. 's Werelds meest gerenommeerde technologieleveranciers werken daarom nauw met Brickworks samen. Zo is Brickworks partner van Interactive Intelligence, ontwikkelaar voor interaction management software en Eyretel, leverancier van digitaal multimedia recording en analyseoplossingen.