O2 verlengt servicecontract met SNT tot eind 2004

24 januari 2003 - O2 heeft het contract met contactcenterspecialist SNT met twee jaar verlengd. Het contract behelst een belangrijk deel van de klantenservice aan particuliere en zakelijke klanten. De overeenkomst onderstreept de goede samenwerking die beide partijen in 2001 zijn aangegaan. Het plan is om in de komende maanden met nieuwe methodieken nog meer service op maat te leveren.

O2 en SNT tekenden in 2001 een eerste contract voor de uitbesteding van een belangrijk deel van de klantenservice van O2. Doel was de volledige integratie van contactkanalen: telefoon, voice response, web en mail. De resultaten sluiten aan bij het streven van O2 naar optimale klantenservice. De komende maanden zullen O2 en SNT nieuwe servicemethodieken introduceren, met als doel nog meer service op maat te leveren. Zoals een vorm van marktsegmentatie waarin klanten in categorieën worden ingedeeld en de service ontvangen die past bij de indeling. Voor bepaalde klanten zal dit bijvoorbeeld betekenen dat er geen enkele wachttijd meer bestaat of waarbij de telefoon direct wordt beantwoord door een medewerker in plaats van een voice-response-systeem. Op deze manier wil O2 beter aansluiten op de wensen van zijn klanten.