WGCC

Key Net DM Services treedt toe tot de WGCC

Key Net DM Services
treedt toe tot de Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC)

Key Net is toegetreden tot de Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC). Key Net is gevestigd te Leiden. Het bedrijf beschikt over 160 werkplekken.
Key Net is een fullservice callcenter met als speerpunten inbound, outboud en ebound. Ook worden diverse andere diensten verleend, zoals de opbouw of het onderhoud van databases, de uitbesteding van directmail trajecten en de verwerking van fullfilment activiteiten. Directeur is Rob van Honschoten.

De WGCC vertegenwoordigt de zogenaamde facilitaire callcenters, die in opdracht van derden telefonische en internet gerelateerde dienstverlening verzorgen. In de komende vijf jaar zal het aantal medewerkers in deze facilitaire callcenters verdubbelen. Het Nederlandse bedrijfsleven - vooral banken en verzekeraars - zal haar callcenter dienstverlening meer en meer extern gaan uitbesteden. Daarnaast zullen steeds meer werkzaamheden rond het klantencontact van organisaties 'geoutsourced' worden. Door deze groei komt een zware verantwoordelijkheid voor werving en opleiding van medewerkers bij de facilitaire bedrijven te liggen.

Doelstelling van de WGCC is de bundeling en behartiging van de belangen van alle professionele callcenters in Nederland. Kwaliteitsbewaking is voor deze jonge en snelgroeiende sector daarbij van eminent belang. Daartoe worden initiatieven genomen op gebieden als arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden, opleiding en scholing.

Nadere informatie voor de pers

Dian van Leeuwen, secretaris van de WGCC
Telefoon 070-320 67 44 / 06-53 787 589

Herman Nieuwenhuis
Telefoon 06 53 58 60 57

24 jan 03 08:53