---
KANA versterkt Europese positie met nieuwe klanten en contractuitbreidingen

---
KANA's eCRM-software in gebruik bij BT, lastminute.com, Postbus 51, Oko Bank, Austrian Lotteries and Banca121 Hoofddorp, 27/01/2003

KANA (NASDAQ: KANA), leverancier van klantgerichte eCRM-oplossingen, verstevigt zijn aanwezigheid op de Europese CRM-softwaremarkt. Het bedrijf zag een groeiend aantal organisaties in belangrijke Europese regio's kiezen voor KANA's toepassingen voor de automatisering van marketing en klantenservice. De inspanningen van het bedrijf resulteerden in een aantal nieuwe en uitgebreide contracten met Europese klanten, waaronder British Telecom, lastminute.com, Postbus 51, OKO Bank, Austrian Lotteries, Telekom Austria en Banca121.

KANA's internationale succes, dat ondersteunt wordt door de afzet van KANA's producten in de VS, bevestigt de stijgende en universele vraag naar de automatisering van klantenservice en marketing bij bedrijven overal ter wereld. KANA's iCARE-softwaresuite biedt eCRM-toepassingen die afgestemd zijn op de behoeften van specifieke verticale markten, zoals bijvoorbeeld de gezondheidssector, de telecom-industrie en de financiële dienstverleners. De toepassingen van KANA maken de meest efficiënte en gepersonaliseerde interactie tussen bedrijven en hun klanten mogelijk.

British Telecom, een van de grootste leveranciers van telecommunicatiediensten in Europa, gebruikt KANA Response-software om dagelijks snel en efficiënt het groeiend aantal e-mails gericht aan zijn customer service center te beantwoorden.

Ook de volgende Europese bedrijven vinden sinds kort baat bij KANA's eCRM-applicaties: Bertelsmann, CSSC, Freeserve.net, Gemeente Amsterdam, O2 GmbH & Co. OHG, PGGM, STIME en Telewest, en anderen.

KANA's iCARE?-suite is een uitgebreide bedrijfssoftware die uit verschillende modulaire eCRM-toepassingen bestaat. Zo biedt het ondermeer een snel uitbreidbare contact-centertoepassing, een e-mail-managementsysteem, een robuuste 'knowledge base' voor selfservice en 'assisted-service' en gesofisticeerde marketing en analyse. Dankzij KANA's modulaire aanpak kunnen bedrijven specifieke zaken met betrekking tot klantenservice met een bepaalde eCRM applicatie aanpakken, zonder dat ze de volledige suite moeten installeren. Bovendien integreert KANA's webarchitectuur met meerdere servicekanalen en onderliggende bedrijfssystemen.

---
END

---
Over KANA
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
eCRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de kosten in contactcenters en marketingafdelingen en verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van customer relationship management-oplossingen - een combinatie van KANA's eCRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelst groeiende eCRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet, e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +31 (0)23 549 90 17, e-mail: kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: : +31 (0)20 567 2170, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com Ref.:KANA0103-10ECBE