Communicatie van O2 heeft grote impact op spontane reclame bekendheid
Amsterdam, 27 januari 2003 - De spontane reclame bekendheid van O2 is
sinds de introductie van het merk in mei jl. sterk gestegen. 50% van
de respondenten van het onderzoek noemt O2 als eerste van alle
telecomoperators wanneer hen gevraagd wordt naar een bekende
communicatie uiting van een telecomaanbieder.
Uit onderzoek van NIPO in opdracht van O2 blijkt dat de communicatie
uitingen van O2 spontaan het beste van alle telecomoperators blijven
hangen tussen al het communicatiegeweld op de mobiele telecommarkt. O2
heeft de afgelopen tijd drie kwalitatief sterke campagnes gevoerd. Eén
benadrukte de kwaliteit van het netwerk, de tweede betrof de campagne
naar aanleiding van het nieuwe abonnement van O2 en als laatste de
decemberaanbieding voor prepay-bellers. Deze campagnes blijken een
aanzienlijk effect te sorteren. De middelen die hiervoor ingezet
werden zijn: radio, tv, advertenties, public relations en communicatie
in de winkel. De campagnes van O2 passen zeer goed in de huidige
tijdsgeest. O2 zet een innovatief en kwalitatief imago neer met haar
campagnes. Dankzij een effectieve inzet van communicatie middelen
blijkt uit het onderzoek dat de communicatie van O2 erg duidelijk
gevonden wordt. De naamsbekendheid van O2 vertoont een flinke stijging
sinds de introductie in mei 2002. Ook steeg de naamsbekendheid van O2
op de zakelijke markt opnieuw.