Communicatie van O2 heeft grote impact op spontane reclame bekendheid

Amsterdam, 27 januari 2003 - De spontane reclame bekendheid van O2 is sinds de introductie van het merk in mei jl. sterk gestegen. 50% van de respondenten van het onderzoek noemt O2 als eerste van alle telecomoperators wanneer hen gevraagd wordt naar een bekende communicatie uiting van een telecomaanbieder.

Uit onderzoek van NIPO in opdracht van O2 blijkt dat de communicatie uitingen van O2 spontaan het beste van alle telecomoperators blijven hangen tussen al het communicatiegeweld op de mobiele telecommarkt. O2 heeft de afgelopen tijd drie kwalitatief sterke campagnes gevoerd. Eén benadrukte de kwaliteit van het netwerk, de tweede betrof de campagne naar aanleiding van het nieuwe abonnement van O2 en als laatste de decemberaanbieding voor prepay-bellers. Deze campagnes blijken een aanzienlijk effect te sorteren. De middelen die hiervoor ingezet werden zijn: radio, tv, advertenties, public relations en communicatie in de winkel. De campagnes van O2 passen zeer goed in de huidige tijdsgeest. O2 zet een innovatief en kwalitatief imago neer met haar campagnes. Dankzij een effectieve inzet van communicatie middelen blijkt uit het onderzoek dat de communicatie van O2 erg duidelijk gevonden wordt. De naamsbekendheid van O2 vertoont een flinke stijging sinds de introductie in mei 2002. Ook steeg de naamsbekendheid van O2 op de zakelijke markt opnieuw.