veranderingen m.b.t. de easyJet on-board service en producten
easyJet is bezig een aantal wijzigingen door te voeren m.b.t. de
on-board service en producten zodat de tarieven laag kunnen blijven
teneinde onze positie als populairste Europese low-budgetmaatschappij
te handhaven.
Na een uitgebreide analyse waarbij de verschillende instapmethodes van
easyJet en Go zijn vergeleken, heeft easyJet besloten om het beleid
van vrij te kiezen zitplaatsen bij alle diensten te handhaven. Dit
betekent dat vanaf het begin van de zomervliegperiode eind maart, op
alle vluchten (inclusief de vluchten die voorheen door Go werden
verzorgd) de stoelen vrij gekozen kunnen worden. Dit bevordert een
snelle instapprocedure en dat is de belangrijkste reden waarom easyJet
een van de beste punctualiteitsrecords van alle
luchtvaartmaatschappijen heeft.
Daarnaast zullen er wijzigingen worden doorgevoerd in de
cateringservice aan boord. Momenteel biedt easyJet in het assortiment
voedsel en drank voor passagiers onder andere sandwiches aan. Vanaf 1
februari wordt het aangeboden assortiment aan boord door easyJet
vereenvoudigd (Go-vluchten blijven tot 30 maart ongewijzigd). Dit
betekent dat er minder producten beter verkrijgbaar zijn - en er komt
een einde aan de frustratie die wordt veroorzaakt doordat er soms aan
het einde van de dag een aantal producten niet verkrijgbaar is. Het
nieuwe menu bestaat uit soep met een broodje en daarnaast nog enkele
populaire snacks, maar er zullen geen sandwiches meer verkrijgbaar
zijn. Vanaf 30 maart wordt de nieuwe, vereenvoudigde service op alle
diensten ingevoerd.
David Magliano, easyJet Sales en Marketing Director, zegt hierover:
"Low-budgetmaatschappijen dienen continu elk aspect van hun
bedrijfsmodel onder de loep te nemen om te kunnen innoveren en
groeien. Een van de grootste voordelen van het samengaan van twee
succesvolle low-budgetmaatschappijen is dat we hierdoor een
vergelijking kunnen maken tussen de manier waarop het
low-budgetproduct wordt geleverd.
"Nadat wij lang en zorgvuldig bij beide luchtvaartmaatschappijen
hebben gekeken naar de instapprocedure en de diensten aan boord,
hebben wij ervoor gekozen om complexe (en dure) procedures af te
schaffen, ten voordele van het simpel houden van dingen. Hierdoor zijn
wij in staat om de besparingen in de vorm van lagere tarieven aan de
klant door te geven."
Opmerking
Momenteel voeren Go en easyJet nog aparte vluchten uit. Hier zal vanaf
zondag 30 maart verandering in komen als alle vluchten door easyJet
worden verzorgd.
easyJet.com
© 1997-2002 easyJet airline company ltd