easyJet

veranderingen m.b.t. de easyJet on-board service en producten

easyJet is bezig een aantal wijzigingen door te voeren m.b.t. de on-board service en producten zodat de tarieven laag kunnen blijven teneinde onze positie als populairste Europese low-budgetmaatschappij te handhaven.

Na een uitgebreide analyse waarbij de verschillende instapmethodes van easyJet en Go zijn vergeleken, heeft easyJet besloten om het beleid van vrij te kiezen zitplaatsen bij alle diensten te handhaven. Dit betekent dat vanaf het begin van de zomervliegperiode eind maart, op alle vluchten (inclusief de vluchten die voorheen door Go werden verzorgd) de stoelen vrij gekozen kunnen worden. Dit bevordert een snelle instapprocedure en dat is de belangrijkste reden waarom easyJet een van de beste punctualiteitsrecords van alle luchtvaartmaatschappijen heeft.

Daarnaast zullen er wijzigingen worden doorgevoerd in de cateringservice aan boord. Momenteel biedt easyJet in het assortiment voedsel en drank voor passagiers onder andere sandwiches aan. Vanaf 1 februari wordt het aangeboden assortiment aan boord door easyJet vereenvoudigd (Go-vluchten blijven tot 30 maart ongewijzigd). Dit betekent dat er minder producten beter verkrijgbaar zijn - en er komt een einde aan de frustratie die wordt veroorzaakt doordat er soms aan het einde van de dag een aantal producten niet verkrijgbaar is. Het nieuwe menu bestaat uit soep met een broodje en daarnaast nog enkele populaire snacks, maar er zullen geen sandwiches meer verkrijgbaar zijn. Vanaf 30 maart wordt de nieuwe, vereenvoudigde service op alle diensten ingevoerd.

David Magliano, easyJet Sales en Marketing Director, zegt hierover:

"Low-budgetmaatschappijen dienen continu elk aspect van hun bedrijfsmodel onder de loep te nemen om te kunnen innoveren en groeien. Een van de grootste voordelen van het samengaan van twee succesvolle low-budgetmaatschappijen is dat we hierdoor een vergelijking kunnen maken tussen de manier waarop het low-budgetproduct wordt geleverd.

"Nadat wij lang en zorgvuldig bij beide luchtvaartmaatschappijen hebben gekeken naar de instapprocedure en de diensten aan boord, hebben wij ervoor gekozen om complexe (en dure) procedures af te schaffen, ten voordele van het simpel houden van dingen. Hierdoor zijn wij in staat om de besparingen in de vorm van lagere tarieven aan de klant door te geven."

Opmerking
Momenteel voeren Go en easyJet nog aparte vluchten uit. Hier zal vanaf zondag 30 maart verandering in komen als alle vluchten door easyJet worden verzorgd.

easyJet.com
© 1997-2002 easyJet airline company ltd