PERSBERICHT
Infonet krijgt Frost & Sullivan Market Engineering Award uitgereikt voor zijn IP VPN marketingstrategie
Amstelveen, 28 januari 2003 - Infonet heeft de Frost & Sullivan Market
Engineering Award gekregen voor zijn IP VPN marketingstrategie. Infonet is
de winnaar van deze prijs vanwege de manier waarop het zijn IP VPN
marketingstrategie binnen de Europese markt heeft ontwikkeld en
geïmplementeerd. Deze strategie heeft ook een positieve invloed gehad op
het marktimago en het marktaandeel van Infonet. Het heeft het bedrijf
inmiddels
14 procent aandeel in de Europese markt voor IP VPN-diensten.
"De grootste nadruk bij het kiezen van een winnaar van deze prijs ligt op
de evaluatie van de mate waarin de marketingstrategie van een bedrijf
aansluit bij de bedrijfsdoelstellingen en -strategie," aldus Niamh
Spillane, Analyst, Frost & Sullivan.
Volgens Frost & Sullivan heeft Infonet zich van de concurrentie
onderscheiden door o.a. zijn nadruk te leggen op het verlenen van een `voor
de klant waarneembaar niveau van dienstverlening'. Infonet maakt gebruik
van een tool genaamd Network Analysis Program (NAP), die de complexe
relatie tussen applicaties en een wereldwijd netwerk modelleert en
optimaliseert, de netwerkvereisten van klanten beoordeelt en een op maat
gesneden oplossing aanreikt.
Daarnaast maakt Infonet gebruik van flexibele prijsstrategieën die kunnen
worden aangepast aan de vereisten van de eindgebruikers en is innovatief en
vooruitstrevend op het gebied van het aanbieden van toegevoegde waarde
diensten en het upgraden van haar eigen infrastructuur. Tevens maakt
Infonet gebruik van directe en indirecte distributie, waardoor het voordeel
van samenwerkingsovereenkomsten met andere dienstverleners maximaal wordt
benut. Ook voorziet Infonet in een beknopte en gemakkelijk te beheren
facturatie.
De marketingstrategie van Infonet heeft het bedrijf gepositioneerd als
marktleider op het gebied van
IP VPN-diensten, met een indrukwekkend aandeel van 14 procent van de
Europese markt. Infonet wordt ook door alle grote spelers op deze markt
erkend als een concurrent op dit gebied.
"Onze bedrijfsstrategie bestaat eruit elk van onze klanten op maat
gesneden, innovatieve en allesomvattende communicatiediensten te verlenen,"
aldus José Collazo, Chairman, President en CEO van Infonet. "Het feit dat
onze strategie door Frost & Sullivan is erkend is een blijk van onze
vereende krachten om onszelf te positioneren als een vooraanstaande
verlener van managed services op de
IP VPN-markt.
Noot voor de redactie/