Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Infonet krijgt Frost & Sullivan Market Engineering Award uitgereikt voor zijn IP VPN marketingstrategie

Amstelveen, 28 januari 2003 - Infonet heeft de Frost & Sullivan Market Engineering Award gekregen voor zijn IP VPN marketingstrategie. Infonet is de winnaar van deze prijs vanwege de manier waarop het zijn IP VPN marketingstrategie binnen de Europese markt heeft ontwikkeld en geïmplementeerd. Deze strategie heeft ook een positieve invloed gehad op het marktimago en het marktaandeel van Infonet. Het heeft het bedrijf inmiddels
14 procent aandeel in de Europese markt voor IP VPN-diensten.

"De grootste nadruk bij het kiezen van een winnaar van deze prijs ligt op de evaluatie van de mate waarin de marketingstrategie van een bedrijf aansluit bij de bedrijfsdoelstellingen en -strategie," aldus Niamh Spillane, Analyst, Frost & Sullivan.

Volgens Frost & Sullivan heeft Infonet zich van de concurrentie onderscheiden door o.a. zijn nadruk te leggen op het verlenen van een `voor de klant waarneembaar niveau van dienstverlening'. Infonet maakt gebruik van een tool genaamd Network Analysis Program (NAP), die de complexe relatie tussen applicaties en een wereldwijd netwerk modelleert en optimaliseert, de netwerkvereisten van klanten beoordeelt en een op maat gesneden oplossing aanreikt.
Daarnaast maakt Infonet gebruik van flexibele prijsstrategieën die kunnen worden aangepast aan de vereisten van de eindgebruikers en is innovatief en vooruitstrevend op het gebied van het aanbieden van toegevoegde waarde diensten en het upgraden van haar eigen infrastructuur. Tevens maakt Infonet gebruik van directe en indirecte distributie, waardoor het voordeel van samenwerkingsovereenkomsten met andere dienstverleners maximaal wordt benut. Ook voorziet Infonet in een beknopte en gemakkelijk te beheren facturatie.

De marketingstrategie van Infonet heeft het bedrijf gepositioneerd als marktleider op het gebied van
IP VPN-diensten, met een indrukwekkend aandeel van 14 procent van de Europese markt. Infonet wordt ook door alle grote spelers op deze markt erkend als een concurrent op dit gebied.
"Onze bedrijfsstrategie bestaat eruit elk van onze klanten op maat gesneden, innovatieve en allesomvattende communicatiediensten te verlenen," aldus José Collazo, Chairman, President en CEO van Infonet. "Het feit dat onze strategie door Frost & Sullivan is erkend is een blijk van onze vereende krachten om onszelf te positioneren als een vooraanstaande verlener van managed services op de
IP VPN-markt.

Noot voor de redactie/