Heliview Marketingservices


heliview
Business-to-business information

Internet via breedband neemt fors toe

In 2002 heeft breedbandinternet een flinke groei doorgemaakt. Dit blijkt uit een recente meting van de ICT Consumer Monitor van het Bredase marktonderzoeksbureau Heliview B.V. Het onderzoek heeft plaatsgevonden onder ongeveer 1.500 huishoudens in Nederland.

In het tweede kwartaal van 2001 maakte ongeveer 15 procent van de huishoudens met een Internetaansluiting gebruik van een breedbandinternetverbinding. Ruim een jaar later is dit aandeel gestegen naar 28 procent van de huishoudens met een Internetverbinding (kwartaal 3/2002). Circa 23 procent van de breedbandinternetters heeft een kabelverbinding. Internet via ADSL wordt nog in beperkte mate gebruikt (5 procent).

Ook voor het komende jaar wordt verwacht dat het gebruik van breedband fors zal toenemen. Medio 2003 zal naar verwachting 37 procent van de Internetters een breedbandverbinding met het internet hebben. De groei van breedbandinternet gaat met name ten koste van het aandeel huishoudens met een analoge Internetverbinding.

Het merendeel van de huishoudens met een Internetaansluiting (60 procent) maakt echter nog gebruik van een analoog modem, hoewel dat aandeel de afgelopen jaren steeds verder afneemt. ISDN-verbindingen komen voor bij circa 16 procent van de huishoudens.

Over Heliview

Heliview Marketingservice bv is een full-service marketingorganisatie, gespecialiseerd in de business-to-business-markt op het gebied van o.a. HRM, ICT, financiële dienstverlening en kantoorbenodigdheden.

Voor meer informatie over dit persbericht, Heliview onze producten kunt u contact opnemen met dhr. Thanassis Vassiliadis, tel.: 076-548 40 00. Ons e-mailadres is: info@heliview.nl