AUDIOTEX NEDERLAND B.V.

Hoog volume responseverwerking via virtueel 0800-090x platform

Rotterdam, 30 januari 2003 - Audiotex Nederland lanceert een Virtueel, Multinationaal en Multimediaal ASP(application service provider)-model (VMMA-model) voor hoog volume geautomatiseerde responsediensten als uitbreiding op haar bestaande multimediale
0800/090x-diensten in Nederland.

Tot voor kort was de Call Factory van KPN Telecom het enige bedrijf dat voldoende lijncapaciteit beschikbaar had voor media opvang middels een Interactieve Voice Response (IVR) applicatie. Sinds het vierde kwartaal 2002 biedt Audiotex Nederland een serieus alternatief met een totale opvangcapaciteit van 1.230 lijnen en deze zullen nog ultimo het eerste kwartaal 2003 zijn uitgebreid naar minimaal 1.530 lijnen. Deze capaciteit wordt gecreëerd door de platformen van twee zusterbedrijven van Audiotex (in Duitsland en Groot Brittannië) te koppelen aan de bestaande platformcapaciteit van Audiotex in Nederland. Bij hoog volume inkomende gesprekken wordt eerst het Nederlandse platform opgevuld, daarna vindt er een zogenaamde overflow plaats naar het Duitse platform en als ook die vol loopt, tot slot een overflow naar het platform in de UK. Het op deze manier verkregen virtuele platform beperkt zich niet tot bruikbaarheid voor IVR toepassingen; ook andere media kunnen middels dit multinationale platform gefaciliteerd worden: fax, e-mail, SMS, live opvangfaciliteiten naar callcenters en (mobiele)internet applicaties. Het geheel kan centraal via het internet gemonitord en eventueel bijgestuurd worden.

De belangrijkste voorwaarde om dit VMMA-model efficiënt neer te kunnen zetten en te exploiteren is gerealiseerd door de drie platformen, die technisch ook volledig identiek zijn, te koppelen aan het glasvezel netwerk van COLT Telecom, die eigen glasverbindingen heeft tussen 32 steden in 12 Europese landen. Audiotex Nederland is hiervoor medio 2002 een samenwerkingsovereenkomst aangegaan met COLT Telecom, die net als Audiotex op Europees niveau opereert. Via het IN-Platform van COLT kunnen wij nu flexibele totaaloplossingen aan onze Europese klanten aanbieden. De eerste applicaties van opdrachtgevers die gebruik maken van het VMMA-model zijn inmiddels al operationeel gegaan en de vooruitzichten voor 2003 zien er veelbelovend uit, aldus Dick Bakker, directeur van Audiotex Nederland.

Over Audiotex Nederland B.V.
Audiotex Nederland is een service provider voor multimediaal geautomatiseerde response afhandeling. Met inmiddels 18 jaar ervaring wordt de kern van het bedrijf gevormd door het Interactieve Media Response platform waar 0800/090x informatielijnen binnen komen en waaraan alle denkbare media gekoppeld zijn. Vanzelfsprekend is dat het Internet maar ook i-mode, SMS, voicemail, e-mail, fax en intelligente routering naar live opvang faciliteiten zoals call- of contact-centers behoren tot de mogelijkheden. Zie ook: www.audiotex.nl Audiotex Nederland maakt onderdeel uit van Crystal Communications, een groep van service providers die een geïntegreerd en interactief multimedia platform vormen waarmee zij opdrachtgevers gerichte concepten en oplossingen kunnen bieden voor interactieve communicatie met hun doelgroepen op de Europese markt. Zie ook: www.crystal-com.nl

EINDE PERSBERICHT

Noot voor de redactie (