Villa DM verhoogt responsewaarde

Amsterdam, 5 februari 2003 Villa DM is gaat vandaag officieel van start met haar activiteiten: het realiseren van sterke direct respons genererende concepten en het effectief inzetten van responsverhogende adressenbestanden. Directeur is Mathijs Heijting, afkomstig van Claritas Nederland. Villa DM is tot stand gekomen uit een samenwerking van Target Interactive Communication, Lynx Direct Marketing en ESDM direct marketing projecten.

Villa DM richt zich op twee hoofdactiviteiten. Allereerst ontwikkelt en verspreidt Villa DM het direct respons magazine Villa Voordeel. Dit full colour magazine bevat aanbiedingen van A-merken en hoogwaardige consumentendiensten. Het magazine wordt gesegmenteerd verspreid onder 25% van alle Nederlandse huishoudens, in een oplage van 1,5 miljoen stuks. De focus ligt hierbij op consumenten in de hogere sociale klasse. Met een antwoordkaart of via de website www.villadm.nl kunnen consumenten aangeven in welke producten zij geonteresseerd zijn. Zo genereert Villa DM kwalitatieve leads en kan een nauwkeurige profielanalyse van de respondenten worden gemaakt. Onderscheidend voor dit concept zijn de minimale investeringen voor de adverteerders; de extreem lage kosten per contact.

Villa DM adviseert daarnaast bedrijven over het inzetten van responsverhogende adressenbestanden. Dit advies is mede gebaseerd op de jarenlange ervaring van Mathijs Heijting als Business Unit Manager bij Claritas Nederland. Hij is sinds januari directeur van Villa DM. Villa DM beschikt over diverse consumentenadressenbestanden, onder meer uit de segmenten huurders van vakantiehuizen en postordergebruikers alsmede abonnee-, lifestyle-, fondsenwervers- en internetbestanden. Villa DM breidt dit adressenportfolio continu uit. Door effectieve segmentatie van adressen wordt de marketingwaarde van (eigen- of externe) data sterk verhoogd. Villa DM is aangesloten bij DDMA (www.ddma.nl) en biedt altijd een gratis responsanalyse en exclusieve registratie van de behaalde resultaten.

Villa DM wordt ondersteund door drie sterke partners met een schat aan kennis op het gebied van DM: Target Interactive Communication, Lynx direct marketing en ESDM direct marketing projecten.

Noot voor de pers: