PERSBERICHT

Kostenbesparing door totale beheersing ICT applicaties

BT lanceert mass: applicatie management diensten in nederland

Amsterdam, 5 februari 2003 - BT maakt vandaag de lancering bekend van MASS (Managed Applications Service Suite), een innovatieve oplossing die partners helpt de focus te leggen op hun kernactiviteiten. Door een modulair aanbod van diensten beheerst BT's MASS alle belangrijke IT-bouwstenen, van de onderliggende hardware tot operationele systemen, inclusief database, web servers, e-mail, toegangscontrole, firewall en vele andere diensten. BT maakt met MASS complexe ondersteunende ICT-systemen overbodig en adresseert hiermee een van de grote ICT behoeften van het moment.

BT's MASS is zo ingericht dat klanten kunnen kiezen welk deel van hun IT-omgeving zij onderbrengen bij BT's '24x7' management syteem. Door gebruik te maken van alle of enkele componenten van MASS worden voordelen gerealiseerd. Door MASS met BT's data centre en netwerkdiensten te combineren kunnen klanten in Nederland profiteren van aanzienlijke TCO (Total Cost of Ownership) besparingen. Waardoor partners zich beter kunnen richten op hun kernactiviteiten.

"BT wordt internationaal door de industrie gezien als de voornaamste leverancier van outsourcing en ICT management diensten en heeft een uitstekende staat van dienst wat betreft succesvolle beheersing van bedrijfskritieke elementen van vele gerespecteerde organisaties", zegt Michel de Coster, Country Manager BT Ignite Benelux. "Doordat we deze diensten al langer aanbieden in Nederland kunnen onze klanten voordeel behalen uit onze in Nederland en daarbuiten gelegen, geavanceerde datacentra. Bovendien zien we een gestage groei van het aantal Nederlandse klanten dat de beheersing van hun infrastructuur en netwerk bij BT onderbrengt. MASS heeft deze kennis verder ontwikkelt en is al gekozen door een vooraanstaande Nederlandse bank, NS, Roadrunner Records Nederland en Mitsubishi Motors France."

MASS is in eerste instantie ontworpen voor servers die zich in BT data centra bevinden, maar kan ook uitstekend worden gebruikt voor co-located servers en apparatuur van klanten. De standaard suite biedt transparante tarieven en stelt klanten in staat om de gewenste dienst te kiezen, met duidelijk omschreven diensten van BT bijvoorbeeld ten aanzien van de frequentie van onderhoudswerkzaamheden.

Over BT Ignite
BT Ignite is de divisie binnen BT die zakelijke klanten over de hele wereld bedient met bedrijfsoplossingen en services. Als gespecialiseerd leverancier van diensten op het gebied van informatie- en communicatietechnologie biedt BT Ignite geïntegreerde dataservices met toegevoegde waarde. Op die manier speelt BT Ignite in op de wensen en eisen van Europees en wereldwijd opererende ondernemingen met verschillende vestigingen.

Dankzij het wereldwijde netwerk van BT en haar strategische partnerships kan BT Ignite klanten bedienen in alle belangrijke commerciële centra van Europa, Noord-Amerika en Azië.

Het aanbod van BT Ignite varieert van desktop- en netwerkapparatuur en -software, transport en connectiviteit, op IP gebaseerde e-businessoplossingen, beheerde netwerkservices en systeemintegratie tot advies voor complexe vraagstukken van internationaal opererende ondernemingen.

BT Ignite heeft 17 jaar ervaring in wereldwijd account management. Ongeveer de helft van het personeel is werkzaam in vestigingen buiten Engeland. Kijk voor meer informatie op www.btignite.nl.

Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met: Hill and Knowlton Nederland: 020 - 404 47 07
Jeroen Gerlag, jgerlag@hillandknowlton.com of
Jeroen Hellenberg, jhellenberg@hillandknowlton.com