PERSBERICHT

Siebel Systems en Rabobank sluiten groot contract

Bank gebruikt voor financiële sector geoptimaliseerde versie van Siebel eBusiness Applications voor effectievere verkoop en het realiseren van een grotere klantentevredenheid

SAN MATEO, Calif. 5 februari 2003 De Rabobank heeft besloten Siebel Finance van Siebel Systems toe te passen voor het verbeteren van de verkoop en de serviceverlening aan klanten.

Samen met een compleet programma voor change management helpt Siebel Finance Rabobank Nederland om de productiviteit te vergroten en een nog meer op klanten gerichte organisatie te worden , zegt Hans Derksen, senior adviseur van het bestuur van de Rabobank Groep. Door overal in de organisatie te werken met een eenduidige view op klanteninformatie, stelt Siebel Finance de Rabobank in staat de verkopen verder te laten toenemen via cross-selling en up-selling van onze brede reeks van producten en diensten. Siebel Finance helpt onze medewerkers tevens om langdurige relaties met klanten op te bouwen.

De Rabobank gebruikt Siebel Finance een versie van Siebel eBusiness Applications die geheel is afgestemd op de eisen en wensen van de financiële sector voor het aan klanten aanbieden van producten en diensten die geheel op hun behoeften zijn afgestemd. Door het integreren van informatie die in de meer dan 1.600 kantoren van de Rabobank over klanten wordt gegenereerd, is de bank in staat om een eenduidig profiel van individuele klanten op te bouwen, verwachte verkoop (pijplijn) te beheren, activiteiten te volgen en nieuwe contacten te plannen. Deze integratie van informatie stelt de bank bovendien in staat om mogelijkheden voor cross- en up-selling te identificeren voor de brede reeks van spaarproducten, hypotheken, verzekeringen en andere diensten en producten. De gemeenschappelijke view maakt het daarnaast mogelijk dat individuele klanten een snel, gedetailleerd en accuraat antwoord op vragen en verzoeken kunnen ontvangen, waardoor de tevredenheid van de klanten verder toeneemt, evenals hun trouw aan de Rabobank.

Over de Rabobank

Opgezet als coöperatieve bank is de Rabobank eigenaar van circa 350 lokale Rabobanken. Deze lokale banken bedienen zowel particuliere als zakelijke klanten via een netwerk van meer dan 1.600 kantoren. De Rabobank is de grootste bank van Nederland en neemt 40 procent van alle spaarrekeningen, 23 procent van alle hypotheken, 37 procent van de leningen aan het MKB en eenderde van alle betaaltransacties voor zijn rekening.

Over Siebel Systems

Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware. Siebel Systems biedt een geïntegreerde reeks van eBusiness-applicaties die verkoop, marketing en customer service mogelijk maakt via alle kanalen, zoals het web, call centers, directe verkoop, en indirecte afzetkanalen (zoals winkels en dealernetwerken). Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 28 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebelsystems.nl.

Meer informatie

Sandra Wasseur

Marketing Director Northern-Europe

Siebel Systems

Telefoon: 020-5401000

© 1990-2003 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo s en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.