Trend Micro biedt uitbraakpreventie- en schadehersteldiensten voor computers en servers

OfficeScan en ServerProtect ondersteunen aanvalspecifieke policy voor Windows-servers

Utrecht, 5 februari 2003 - Trend Micro (Nasdaq: TMIC; TSE: 4704), leider op het gebied van netwerkantivirus- en internet-content-beveiligingssoftware en -diensten, introduceert nieuwe versies van haar security-software voor netwerkservers en client-systemen. Ter ondersteuning van de Enterprise Protection Strategy van Trend Micro omvatten de producten nieuwe technologie voor de preventie van virussen en andere schadelijke codes. Dit op basis van componenten die aanvallen bedwingen, en van een nieuwe automatische reparatietechnologie. Hiermee wordt downtime geminimaliseerd en de productiviteit van bedrijfsnetwerken behouden.

De nieuwe versies van OfficeScan Corporate Edition 5.5 voor desktop- en mobiele systemen en van ServerProtect 5.5 voor Windows(tm)-servers zijn onderdeel van een brede reeks producten waarmee IT-beheerders een aanvalspecifieke policy kunnen ontwikkelen. Dit beleid richt zich op alle punten van het netwerk waar producten van Trend Micro worden ingezet; van de internet-gateway tot en met file-servers en individuele client-systemen. Beheerders zetten uitbraakpreventie-policies automatisch in om bedreigingen van een client-systeem of file-server te blokkeren.

Met Trend Micro Damage Cleanup Services kunnen beveiligingsbeheerders de problemen oplossen, die virusinfecties veroorzaken. Als virussen of schadelijke codes de detectie op een enkele server of client-systeem ontwijken, kunnen ze op een later moment het netwerk opnieuw infecteren. De nieuwe server- en client-producten van Trend Micro bieden beheerders de mogelijkheid aanval- en apparaatspecifieke cleaning templates breed in te zetten voor ServerProtect 5.5 en OfficeScan 5.5. Dit automatiseert het opschoonproces voor schadelijke code en het repareren van systeemschade en beveiligingsgaten die zijn veroorzaakt door een aanval.

Met Trend Micro Control Manager 2.5 kunnen beveiligingsbeheerders een groot aantal Trend Micro-producten en -diensten inzetten, updaten en beheren vanuit één enkele, geïntegreerde, webgebaseerde console. Zo kunnen, onafhankelijk van hun locatie, ServerProtect en OfficeScan in diverse besturingssystemen worden ingezet.

Integratiemogelijkheden Check Point
De nieuwste versie van OfficeScan stelt beveiligingsbeheerders in staat om het beveiligingsbeleid te versterken door dit te integreren met de VPN-1® SecureClient(tm) van Check Point. Met dit integratieniveau kan de VPN-software van Check Point verifiëren of client-systemen op basis van OfficeScan de meest actuele antivirussoftware gebruiken. Pas als dit het geval is, kan het client-systeem verbinding maken met het bedrijfsnetwerk.

"De integratie van OfficeScan Corporate Edition 5.5 met de VPN-1 SecureClient Next Generation(tm)-oplossing van Check Point biedt aanvullende netwerkbescherming op basis van security-beleidsregels op de desktop", zegt Upesh Patel, Group Manager OPSEC Alliance bij Check Point Software Technologies. "Deze geïntegreerde aanpak biedt onze klanten een extra en proactieve bescherming voor desktops en remote clients."

# # #

Over Trend Micro
Trend Micro is leider op het gebied van netwerkantivirus- en internet-content-beveiligingssoftware en -diensten. Het wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, het Europese hoofdkantoor in Marlow, Engeland. De producten worden wereldwijd geleverd door Value-Added Resellers en service providers. Voor meer informatie en evaluatieversies: http://uk.trendmicro-europe.com/



Ingezonden persbericht