Stork Groep NV
06-02-2003
Fokker Services lanceert programma voor herinzet Fokker 100
Tijdens de vandaag gehouden eerste wereldwijde Fokker 100 conferentie voor (potentiële) klanten heeft Fokker Services, onderdeel van Stork Aerospace, het 'Future100' programma gelanceerd. Dit programma is gericht op het opnieuw in de markt brengen van Fokker 100 toestellen die beschikbaar zijn voor lease of verkoop.
Binnen het FUTURE100 programma zijn Fokker Services en Rolls-Royce
vandaag een alliantie aangegaan voor het gezamenlijk benaderen en
ondersteunen van luchtvaartmaatschappijen en (potentiële)
vliegtuigeigenaren die voor het eerst een Fokker 100 willen
aanschaffen cq. gebruikers die hun vloot willen uitbreiden met meer
toestellen van dit type. Belangrijke leveranciers als ABSC, Honeywell,
Rockwell Collins and Messier Dowty kondigden eveneens vandaag aan dat
zij partners worden in het FUTURE100 programma. Ook
leasemaatschappijen zijn uitgenodigd om toe te treden. Het resultaat
hiervan is dat Fokker Services een concurrerende en op maat gesneden
serviceondersteuning kan aanbieden op basis van een vast tarief per
vlieguur. De concurrentiepositie van de Fokker 100 is daarmee in zijn
segment aanzienlijk versterkt. De partnerbedrijven zullen tot in het
volgende decennium garant staan voor service, spare parts en support
voor de Fokker 100's.
"De Fokker 100 heeft bewezen een betrouwbaar en economisch zeer
concurrerend vliegtuig te zijn en daarom in iedere vloot heel goed in
te passen", zegt Erik Goedhart, Vice President Marketing & Sales van
Fokker Services. De alliantie met Rolls-Royce en de partnerships met
de genoemde andere sleutelleveranciers betekent dat met name de
remmen, de motoren en de navigatie systemen state of the art zullen
blijven. "Operators kunnen dus het volste vertrouwen stellen in het
concurrerend inzetten van de Fokker 100, en dat vele jaren lang,
daarbij geruggesteund door enkele van 's werelds beste ondernemingen
in de luchtvaartindustrie", aldus Goedhart.
"Gegeven het feit dat gebruikers van vliegtuigen zeer kostenbewust
moeten zijn, zijn er keiharde economische argumenten om de Fokker 100
voor lange tijd in de vloot te houden of eraan toe te voegen", zegt
Goedhart. "Kosten van aanschaf zijn laag en de operationele kosten
zijn zeer concurrerend ten opzichte van vergelijkbare vliegtuigen.
Grote leasemaatschappijen met Fokker 100 toestellen in hun vloot zijn
daarom in staat zeer voordelige leaseprogramma's aan te bieden,
waardoor de Fokker 100 een van de meest concurrerende vliegtuigen in
zijn marktsegment wordt."
Gebruikers van vliegtuigen en vlootbeheerders kunnen voor meer
informatie de vandaag in gebruik genomen website www.myfirstfokker.com
raadplegen. Bezoekers treffen daar in de meest brede zin informatie
aan over de Fokker 100: beschrijving van het toestel,
cabine-configuratie, prestatiegegevens, economische data,
beschikbaarheid (met links naar leasemaatschappijen), support van
Fokker en partners en contactgegevens.
Fokker Services levert geïntegreerde modificatie- en
onderhoudsdiensten aan gebruikers en eigenaren van vliegtuigen. Fokker
Services is onderdeel van de Stork Aerospace groep. Deze groep
realiseerde in 2001 met 3.335 medewerkers een omzet van EUR 421
miljoen van de totale Stork omzet van EURO 2,2 miljard.
Informatie voor de pers:
Fokker Services BV
Kristine Touw
Communications Manager
Tel.: 0164 - 618 517
www.fokkerservices.com
www.myfokkerfleet.com
Stork N.V.
Dick Kors
Communications Manager
Tel.: 035 - 695 75 75
Mob.: 06 - 51 98 40 54
www.stork.com
back