MailMedia en MarketingData introduceren CommunicatieNieuws

Nieuw e-mail magazine voor communicatieprofessionals

AMSTERDAM, 20030212 -- MailMedia, uitgever van magazines per e-mail en MarketingData, uitgeverij van zakelijke informatie, beginnen per vandaag het nieuwe wekelijkse e-mail-magazine Communicatienieuws. Dit gratis magazine bevat een overzicht van het belangrijkste marketing-, reclame- en PR-nieuws uit verschillende bronnen en columns van specialisten zoals Wim Andréa (partner PPGH-JWT en voormalig interim-hoofdredacteur van Nieuws Tribune). Daarnaast bevat het links van alle overige berichten die tegen betaling aangeboden op te vragen zijn. Dat gaat via een zogenaamd micropayment-systeem. Met een oplage van 9.000 is Communicatienieuws (www.communicatienieuws.nl) bij zijn eerste nummer al één van de grootste e-mail-magazine op dit vakgebied in Nederland.

MailMedia is verantwoordelijk voor techniek, sales en marketing. MarketingData verzorgt de content. Het inkomstenmodel leunt op twee pijlers: advertenties in de nieuwsbrieven en de verkoop van losse artikelen via micropayments. Naast het overzicht van artikelen uit alle relevante bronnen zijn er ook vaste columnisten naast Wim Andréa zoals Titus Eikelboom (Directeur van Stroom), Corien Niezing (PR Director van McCann-Erickson, Koen Verhagen (Creatief Directeur van .Bone) en Janneke Niessen (schrijfster en Partner van DQ&A).

Johan van Mil, directeur van MailMedia: "Met onze zakelijke uitgave Sapenda en in de adverteerdersmarkt merken wij dat er duidelijk behoefte was aan een nieuwsbrief over marketing, reclame en PR. Daarnaast merk ik als marketeer zelf ook dat je geen tijd hebt om alle bladen en media te lezen, maar dat je wel het marketing- en communicatienieuws moet volgen. Vandaar deze stap om de communicatie-professional een gratis wekelijks overzicht te bieden van al het relevante nieuws."

Bert Ponsen, directeur van MarketingData: "Wij voorzien een groot deel van het communicatievak al dagelijks op uiteenlopende wijze van informatie, variërend van e-mail-alertservices, databanktoegang en intranetoplossingen. Communicatienieuws biedt ons de mogelijkheid onze content op een nieuw platform aan te bieden. Daarbij is het voor het eerst dat wij gebruik maken van micropayment-technologie. En volgens mij is dat te toekomst van elektronisch zakendoen. Per af te nemen bericht wordt een bedrag van ¤ 4,95 berekend. Ter introductie is de prijs ¤ 2,50."

MailMedia is in september 2002 opgezet door IPAN-voorzitter Johan van Mil. Met de overname van de grootste krant per e-mail Sapenda en andere titels als Biosmail, Gamemail, TV-menu, Soapmail en inmiddels Mybutler is MailMedia inmiddels de grootste uitgever van e-mail magazines. Daarnaast ontwikkelt MailMedia corporate magazines per e-mail en verkoopt het content. De totale oplage bedraagt ruim 33 miljoen e-mails per jaar op basis van ruim 205.000 actieve abonnementen. MailMedia is vanaf de start winstgevend en heeft naast e-mail publishing bedrijf Veritate Company tevens Johan van Mil als aandeelhouder.

MarketingData is al ruim 30 jaar een toonaangevende uitgeverij van elektronische informatie over de Nederlandse markt. Haar databank bevat meer dan recente 120.000 berichten over alle branches, bedrijven en producten op de Nederlandse markt. Via internet, intranet, extranet, e-mail en nieuwsbrieven voorziet MarketingData dagelijks duizenden professionals van gepersonaliseerde informatie. Tot haar klantenkring behoren banken, reclamebureaus, consultancies, adviesbureaus, uitgevers en grote ondernemingen in uiteenlopende branches.