Persberichten - 05/03/2003

GIMV biedt maximale portefeuilletransparantie via nieuwe website www.gimv.be

In het kader van de voortdurende inspanningen van GIMV om tegemoet te komen aan de vraag naar meer transparantie lanceert GIMV vandaag zijn nieuwe website. Op http://www.gimv.be en http://www.gimv.com vindt de bezoeker een maximum aan informatie over GIMV, zijn activiteiten en zijn portefeuillebedrijven. Via de nieuwe website wil GIMV continu een up-to-date overzicht bieden van zijn activiteiten alsook zijn investeringen en desinvesteringen. Op deze manier wil GIMV zijn aandeelhouders en potentiële beleggers alsook alle geïnteresseerden partijen een zo uitgebreid en actueel mogelijke informatiestroom verstrekken. Samen met de lancering van zijn nieuwe site stelt GIMV ook zijn nieuwe logo en corporate huisstijl voor. Het nieuwe logo moet de strategie van GIMV als dynamische investeringspartner illustreren.

Gedetailleerd portefeuille-overzicht per activiteitsdomein De 3 activiteitsdomeinen van GIMV namelijk ICT, Life Sciences en Corporate Investment hebben elk hun eigen stek op de nieuwe website. Van de verschillende domeinen wordt telkens een overzicht gegeven van de participaties die GIMV aanhoudt in de diverse portefeuillebedrijven. Dit portefeuille-overzicht rangschikt alfabetisch alle participaties die GIMV heeft in het specifieke domein en geeft in een informatiefiche per bedrijf toelichting bij de activiteiten van deze participatie evenals een stand van zaken in de ontwikkeling van het bedrijf. De bijhorende link brengt de bezoeker rechtstreeks naar de website van het portefeuillebedrijf.

Tevens kan de bezoeker kennismaken met de investeringsteams van de business units en de gezichten en achtergrond van de investeringsmanagers. Per activiteitsdomein kan de bezoeker alle persberichten bekijken in het nieuwsoverzicht van het activiteitsdomein. Bedrijven die interesse hebben in GIMV als investeringspartner kunnen via de site rechtstreeks contact leggen met de juiste personen binnen de investeringsteams.

Maximale informatie voor alle doelgroepen De nieuwe GIMV website schetst een overzicht van bij de oprichting van GIMV in 1980 tot aan GIMV in zijn huidige vorm. Op de site is alle corporate informatie te vinden over GIMV en zijn deelactiviteiten inclusief de samenstelling van het Directiecomité en de Raad van Bestuur met gedetailleerde uitleg over de structuur en de activiteiten van GIMV. De website biedt een overzichtelijke waaier aan informatie voor elk type bezoeker.

De belegger vindt op de site van GIMV bovendien alle informatie over het aandeel GIMV. Naast een actuele koersticker die de notering van het aandeel GIMV bijna real-time weergeeft op de homepage is alle financiële informatie van GIMV gebundeld in de rubriek Investor Relations. In de rubriek Nieuwsbrief kan de bezoeker zich inschrijven om op regelmatige basis op de hoogte te worden gehouden van nieuwe berichten over GIMV.

Nieuwe huisstijl weerspiegelt internationaal karakter Samen met de nieuwe website stelt GIMV tevens zijn nieuwe logo en corporate huisstijl voor. Het nieuwe GIMV logo moet meer aansluiten bij de groei die GIMV kende en de uitbouw die GIMV sinds 2000 positioneerde als een Europese private equity speler. Het nieuwe GIMV logo en de bijhorende corporate huisstijl moeten bijdragen tot het stroomlijnen van de communicatie van GIMV, over alle business units heen. Duval Guillaume Corporate stond in voor de ontwikkeling van het logo en de nieuwe huisstijl van GIMV en Duval Guillaume werkte aan de ontwikkeling van de website.

Bron: GIMV
Provider: Euronext Brussels