Ingezonden persbericht

Schiphol-Rijk, 5 maart 2003

Virtueel sollicitatiegesprek via MSN.nl

MSN en CareerFever bieden werkzoekenden sinds kort de unieke mogelijkheid via een online interview direct en virtueel te solliciteren bij een selectie uit een lijst van meer dan 140 gerenommeerde bedrijven. Via het Arbeidsmarktkanaal op MSN.nl (www.msn.nl/arbeidsmarkt) kunnen werkzoekenden zich eerst middels een Careerfever Bedrijfskeuze test oriënteren op de arbeidsmarkt om vervolgens direct een Careerfever Online Interview aan te gaan met de bedrijven die voor hen als het meest passend uit de test zijn gekomen. Het MSN Arbeidsmarktkanaal bood haar gebruikers al eerder vacatures uit verschillende vacaturebanken, het salariskompas, carrièretips, e.d. en vult haar diensten nu op deze innovatieve manier nog verder aan.

Gericht oriënteren
Oriënteren op de arbeidsmarkt kan nu snel en anoniem. Algemeen, via filmpjes, bedrijfsprofielen en presentaties, óf juist heel gericht via de Careerfever Bedrijfskeuze test. Door middel van tien concrete vragen komt de werkzoekende er bij deze test snel achter welke bedrijven het best passen bij zijn persoonlijke situatie, wensen en voorkeuren.

Online 1-op-1 interviews
De uitslagen van de Careerfever Bedrijfskeuzetest linken direct door naar de CareerFever Online Interviews waar de werkzoekende virtueel kan solliciteren bij de meest passend gebleken bedrijven. Met behulp van een vragenlijst over vooropleiding, werkervaring en persoonlijke eigenschappen ontvangt de bezoeker direct feedback van het betreffende bedrijf of zelfs een uitnodiging voor een vervolg.

Joost Nienhuis, country manager MSN: "MSN wil haar gebruikers een totaalpakket aan online diensten en informatie bieden. Voor ons is het criterium altijd het antwoord op de vraag: 'hebben onze 5,8 miljoen gebruikers hier daadwerkelijk iets aan?'. We geloven in het concept van Careerfever omdat het werkzoekenden - juist met de krapte op de huidige arbeidsmarkt - een nieuwe, snelle en effectieve manier van solliciteren biedt".


- Einde bericht -

Over MSN
MSN, onderdeel van Microsoft, is 's werelds en Nederlands meest bezochte internetbestemming. MSN biedt bekende online diensten zoals Hotmail, Messenger, Search, Chat en Community. Ook biedt zij populaire informatie- en servicekanalen op verschillende onderwerpen zoals: winkelen, auto's, geldzaken en reizen. MSN Nederland is te vinden op www.msn.nl.

Cijfers:
o MSN.nl trekt maandelijks ruim 7 miljoen unieke bezoekers. o In Nederland hebben 3,4 miljoen gebruikers een Hotmail-account. o In Nederland maken maandelijks 2,7 miljoen mensen gebruik van MSN Messenger.

Over CareerFever
CareerFever is in 1999 opgericht door een groep oud-studenten van de Erasmus Universiteit Rotterdam naar aanleiding van een onderzoek die door hen is verricht naar de wensen, voorkeuren en irritaties van starters en young professionals met betrekking tot arbeidsmarktoriëntatie en sollicitaties. CareerFever is inmiddels een groot succes die haar diensten verleent aan meer dan 200 organisaties door heel Europa.