NFO TRENDBOX BV


Dank je wel Guus!

Amsterdam, 6 maart 2003 - Ruim een half jaar na het WK voetbal en het succes van Guus Hiddink met Zuid-Korea, is Nederland nog steeds in de gedachten van veel Zuid-Koreaanse consumenten. Een kwart van hen staat positief ten opzichte van Nederlandse producten, terwijl bijna 40% van de Zuid-Koreanen positiever is gaan denken over het Nederlandse bedrijfsleven na het voetbalevenement. Dit blijkt uit een onderzoek dat NFO Trendbox heeft verricht onder een representatieve steekproef van 600 Zuid-Koreanen van 15 t/m 50 jaar.

Met name Zuid-Koreaanse mannen staan positief ten opzichte van producten uit ons land. Op de stelling 'Ik heb een positieve houding ten opzichte van producten uit Nederland' scoort 30% van de mannen positief (ten opzichte van 25% landelijk gemiddeld).

Dat de houding ten opzichte van het Nederlandse bedrijfsleven is verbeterd na het WK voetbal, onderschrijft 36% van de Zuid-Koreanen. Hogere scores in dit verband zijn te vinden onder mannen en jongeren (beide 42%).

Kortom, Nederland doet het goed in Zuid-Korea. Uiteindelijk toch nog het WK gewonnen!

Over NFO Trendbox en NFO Worldgroup
NFO Trendbox heeft vanaf de oprichting in 1990 een gezonde groei doorgemaakt. Dankzij een goede balans tussen ad hoc opdrachten en continue trendmonitors, heeft NFO Trendbox zich een stabiele en onderscheidende positie in de Nederlandse markt voor marktonderzoek en marktinformatie verworven.

Sinds 1998 is NFO Trendbox onderdeel van NFO Worldgroup, een van de toonaangevende aanbieders van research-based marketing informatie en consultancy. Met meer dan 15.000 medewerkers in 38 landen voorziet NFO opdrachtgevers wereldwijd van betrouwbare inzichten in het gedrag, attitudes en opinies van hun klanten. NFO is de grootste aanbieder van op maat gesneden marktonderzoek in Noord-Amerika, en behoort wereldwijd tot de top drie op dit gebied. Meer dan 4000 opdrachtgevers worden bediend in branches als FMCG, gezondheid, financiële dienstverlening, IT/telecom, reizen & vrije tijd, automotive en business-to-business marketing. Tezamen met geassocieerde bedrijven is NFO 's werelds grootste aanbieder van op maat gesneden internetonderzoek. NFO is onderdeel van The Interpublic Group of Companies (NYSE:IPG). Bezoek NFO Worldgroup op http://www.nfow.com

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: NFO Trendbox
tel. 020 - 669 44 14

Lex de Witt
Onderzoeksdirecteur
lex.dewitt@nfoeurope.com

en Gerton Poot
Onderzoeksdirecteur
gerton.poot@nfoeurope.com

Of een bezoek brengen aan onze website: www.trendbox.nl


06 mrt 03 11:55