NFO TRENDBOX BV
Dank je wel Guus!
Amsterdam, 6 maart 2003 - Ruim een half jaar na het WK voetbal en het
succes van Guus Hiddink met Zuid-Korea, is Nederland nog steeds in de
gedachten van veel Zuid-Koreaanse consumenten. Een kwart van hen staat
positief ten opzichte van Nederlandse producten, terwijl bijna 40% van
de Zuid-Koreanen positiever is gaan denken over het Nederlandse
bedrijfsleven na het voetbalevenement. Dit blijkt uit een onderzoek
dat NFO Trendbox heeft verricht onder een representatieve steekproef
van 600 Zuid-Koreanen van 15 t/m 50 jaar.
Met name Zuid-Koreaanse mannen staan positief ten opzichte van
producten uit ons land. Op de stelling 'Ik heb een positieve houding
ten opzichte van producten uit Nederland' scoort 30% van de mannen
positief (ten opzichte van 25% landelijk gemiddeld).
Dat de houding ten opzichte van het Nederlandse bedrijfsleven is
verbeterd na het WK voetbal, onderschrijft 36% van de Zuid-Koreanen.
Hogere scores in dit verband zijn te vinden onder mannen en jongeren
(beide 42%).
Kortom, Nederland doet het goed in Zuid-Korea. Uiteindelijk toch nog
het WK gewonnen!
Over NFO Trendbox en NFO Worldgroup
NFO Trendbox heeft vanaf de oprichting in 1990 een gezonde groei
doorgemaakt. Dankzij een goede balans tussen ad hoc opdrachten en
continue trendmonitors, heeft NFO Trendbox zich een stabiele en
onderscheidende positie in de Nederlandse markt voor marktonderzoek en
marktinformatie verworven.
Sinds 1998 is NFO Trendbox onderdeel van NFO Worldgroup, een van de
toonaangevende aanbieders van research-based marketing informatie en
consultancy. Met meer dan 15.000 medewerkers in 38 landen voorziet NFO
opdrachtgevers wereldwijd van betrouwbare inzichten in het gedrag,
attitudes en opinies van hun klanten. NFO is de grootste aanbieder van
op maat gesneden marktonderzoek in Noord-Amerika, en behoort
wereldwijd tot de top drie op dit gebied. Meer dan 4000 opdrachtgevers
worden bediend in branches als FMCG, gezondheid, financiële
dienstverlening, IT/telecom, reizen & vrije tijd, automotive en
business-to-business marketing. Tezamen met geassocieerde bedrijven is
NFO 's werelds grootste aanbieder van op maat gesneden
internetonderzoek. NFO is onderdeel van The Interpublic Group of
Companies (NYSE:IPG). Bezoek NFO Worldgroup op http://www.nfow.com
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
NFO Trendbox
tel. 020 - 669 44 14
Lex de Witt
Onderzoeksdirecteur
lex.dewitt@nfoeurope.com
en Gerton Poot
Onderzoeksdirecteur
gerton.poot@nfoeurope.com
Of een bezoek brengen aan onze website: www.trendbox.nl
06 mrt 03 11:55