O2


O2 maakt mms toegankelijker

Klanten van O2 kunnen nu ook mms-berichten naar Vodafone-klanten versturen Amsterdam, 6 maart 2003 - Dankzij een nieuwe interconnectie overeenkomst is mms via O2 nog veelzijdiger en toegankelijker. Klanten van O2 kunnen voortaan mms-berichten naar Vodafone-klanten versturen en vice versa. Multimedia Messaging Service is een complete en gebruiksvriendelijke dienst voor het versturen van foto´s, animaties, geluidsfragmenten en tekstberichten. In het buitenland zijn dergelijke interconnecties al gebruikelijk.

O2 streeft ernaar mms even toegankelijk en algemeen beschikbaar te maken als sms. Interconnectie overeenkomsten met andere aanbieders vormen hierin een essentieel element. Met de nieuwe overeenkomst kunnen klanten van O2 en Vodafone mms-berichten met elkaar uitwisselen.

Daarnaast is het mogelijk om mms-berichten te sturen naar bellers die geen mms-toestel hebben of naar een netwerk waarmee geen interconnectie bestaat. In dat geval krijgt de ontvanger een gewoon sms-bericht met een webadres en een pincode waarmee het mms-bericht bekeken kan worden.

Met mms kunnen klanten onder meer foto´s of muziekfragmenten via de mobiele telefoon versturen. Ook financieel-economisch nieuws, weerberichten en film- of muzieknieuws behoren tot de mogelijkheden. O2 biedt hiertoe een totaalpakket met informatiediensten. De klant kan een speciale mms-telefoon aanschaffen of gebruikmaken van de website van O2 om mms-berichten te versturen. Nokia, Siemens en Sony Ericsson bieden mms-telefoons aan en het aanbod groeit snel.

In het buitenland zijn er al meer voorbeelden van interconnectie overeenkomsten. Zo kunnen in het Verenigd Koninkrijk sinds kort bellers van O2, Orange en T-Mobile mms-berichten naar elkaar sturen. In Duitsland heeft O2 interconnecties met Vodafone en T-Mobile. Meer overeenkomsten zullen in de nabije toekomst volgen en heel Europa beslaan.

Over O2
O2 reikt zijn klanten mobiele communicatiediensten aan die hun dagelijks leven verrijken. In elke situatie, op elke plaats en elk moment. Daarbij richt O2 zich op heldere diensten die nú voor de klant relevant zijn - of het nu gaat om een consument of een zakelijke gebruiker. Want het gemak en het plezier van de persoonlijke mobiele ervaring staan bij O2 voorop. Niet voor niets heeft O2 het vizier gericht op mobiele data.

O2 beschikt over een netwerk van hoge kwaliteit, geschikt voor zowel mobiele telefonie (gsm) als voor mobiele datacommunicatie (gprs). Ruim 99,2 procent van de Nederlandse bevolking wordt met het netwerk bereikt. Voor een optimale dekking in gebouwen maakt O2 naast de gsm 1800-frequentie gebruik van extended-gsm (e-gsm).

De portal van O2 is toegankelijk voor iedereen, op ieder netwerk. Met ruim 1,9 miljoen unieke bezoekers (derde kwartaal 2002) is www.o2.nl de meest bezochte mobiele portal van Nederland. O2 heeft 1,5 miljoen geregistreerde portal-gebruikers.

mmO2 is in Noord-Europa met 14.000 medewerkers ongeveer 18,3 miljoen klanten van dienst. In Nederland heeft O2 ongeveer 1,3 miljoen klanten. O2 is ook actief in Groot-Brittannië, Duitsland, Ierland en het Isle of Man. De financiële wereld kent O2 als mmO2 plc, met beursnoteringen in Londen en New York.

Over O2

O2 reikt zijn klanten mobiele communicatie diensten aan die hun dagelijks leven verrijken. In elke situatie, op elke plaats en elk moment. Dat doet O2 door innovatief aan de slag te gaan met een scala aan mobiele technologieën, zoals gsm, sms, wap, GPRS en straks UMTS. Met maar één doel: het aanbieden van heldere diensten die nú de klant relevant zijn - of het nu gaat om een consument of een zakelijke gebruiker. Want het gemak en het plezier van de persoonlijke mobiele ervaring staan bij O2 voorop. Niet voor niets heeft O2 het vizier gericht op mobiele data.

O2 is met 15.000 medewerkers ongeveer 17,2 miljoen klanten van dienst. In Nederland heeft O2 1,3 miljoen klanten. O2 is ook actief in Groot-Brittannië, Duitsland, Ierland en het Isle of Man. De financiële wereld kent O2 als mmO2 plc, met beursnoteringen in Londen en New York.

Voor nadere persinformatie kunt u contact opnemen met Afdeling External Relations van O2.

Ina van der Meulen
Public Relations Manager
Telefoon: 020 - 200 25 77
Mobiele telefoon: 06 - 16 566 833
E-mail: ina.vandermeulen@O2.com

Clody Derksen
Manager External Relations
Telefoon: 020 - 200 25 76
Mobiele telefoon: 06-26 882 173
Email: clody.derksen@O2.com