Ingezonden persbericht


Voor directe publicatie

IDG en HCC lanceren ZOOM Magazine

Haarlem , 7 maart 2003 - IDG en HCC lanceren vandaag ZOOM Magazine - digitale fotografie & video voor iedereen. Dit nieuwe tijdschrift richt zich op de snel groeiende groep consumenten die geïnteresseerd is in digitale fotografie en video. ZOOM Magazine voorziet deze consumenten van nieuws, uitgebreide besprekingen van camera's, workshops, stappenplannen en reportages. "Nu de populariteit van digitale fotografie en video zo stormachtig toeneemt, ontstaat er behoefte aan een betrouwbare bron die de lezer voorziet van onafhankelijke informatie", aldus Eric Verweij, hoofdredacteur ZOOM Magazine. "Dit nieuwe tijdschrift verschaft consumenten informatie die belangrijk is voor, tijdens en na aanschaf van producten. Meer gebruiksgemak én plezier van de (video)camera staat daarbij voorop." ZOOM Magazine verschijnt 6x per jaar. Het eerste nummer verschijnt vandaag in een oplage van 40.000 exemplaren in de Benelux. De introductieprijs is ¬ 4,50 in Nederland, ¬ 5,00 in België voor 100 pagina's + een dvd met cursussen en probeersoftware.

In het eerste nummer staan verhelderende artikelen over hardware en software in de vorm van besprekingen, tests, nieuws, workshops, tips & trucs en interviews met lezers en fotografen. Daarnaast behandelt ZOOM Magazine onderwerpen als: hoe belangrijk zijn megapixels? Waar moet je op letten als je producten gaat kopen? Waarom zijn er diverse typen geheugenkaarten en waarin verschillen ze van elkaar en waar moet je op letten bij videofilmen (cursus met François Boulangier)?

Naast deze artikelen bestaat het tijdschrift uit de volgende rubrieken: Flits! (nieuws, trends en updates), Workshop (uitleg van video- en fotografische basistechnieken), Straatbeeld (straatinterviews met gebruikers over de foto- of videocamera die ze op dat moment bij zich dragen), Fotoreview (bespreking van nieuwe producten op het gebied van digitale fotografie), Videoreview (bespreking van nieuwe producten op het gebied van digitale video), QuickStart (in korte stappen wordt een foto- of videografisch trucje uitgelegd dat snel resultaat oplevert) en Mijn Camera (waar een lezer uitlegt welke (video)camera hij heeft en wat hij er zoal mee doet).

Neem voor meer informatie contact op met:

Eric Verweij,

Hoofdredacteur ZOOM Magazine

023-5461191

everweij@zoom-magazine.nl

IDG Communications Nederland is een vestiging van de International Data Group (IDG), 's werelds meest toonaangevende uitgeverij en onderzoeksinstelling in de ICT-branche. Meer dan 120 miljoen mensen lezen één of meer van IDG's 300 IT-tijdschriften en -kranten, die in meer dan 85 landen worden uitgegeven. Andere producten en diensten die IDG wereldwijd aanbiedt, zijn ruim 330 websites, 470 onderzoekprogramma's voor verschillende (ict) marktsegmenten en de organisatie van 168 technologie gerelateerde beurzen en conferenties. Meer informatie over IDG en IDG Communications Nederland treft u aan op www.idg.com en www.idg.nl.

HCC is dé vereniging van computergebruikers in Nederland en telt ruim 196.000 leden. Het door HCC aangeboden dienstenpakket omvat de magazines Computer!Totaal, Tips & Trucs, Internet Tips & Trucs, PC Zone, PlayNation en GameQuest; de HCC Dagen/GAMEXPO, de portal www.HCCnet.nl. Daarnaast biedt HCC internettoegang via HCCnet.