Ingezonden persbericht

Wanadoo en WorldCarChannel starten auto-site met videomagazine

Virtueel trefpunt voor autoliefhebbers

Hilversum, 11 maart 2003 - Wanadoo is in samenwerking met WorldCarChannel.com een auto-channel gestart op haar portal www.wanadoo.nl. Naast informatie over en tests en rij-impressies van nieuwe auto's, klassiekers, autosport en techniek kunnen bezoekers van deze site wekelijks een nieuw videomagazine bekijken met kwalitatief zeer goed beeldmateriaal.

De samenwerking betekent voor WorldCarChannel een uitbreiding van haar distributie en vormt tevens een breder platform voor toekomstige nieuwe autoverkiezingen; voor Wanadoo vormt het een verrijking die goed aansluit bij de wensen en verwachtingen van autoliefhebbers binnen haar doelgroep.

Via WorldCarChannel krijgt de bezoeker toegang tot een wekelijks videomagazine, aangeboden via een Interactive Video Player (IVP): software die de bezoeker van de site kan downloaden om vervolgens videobeelden in topkwaliteit te kunnen bekijken. In het videomagazine worden films getoond in streaming video: dat wil zeggen dat de films bij aanklikken niet eerst naar de harde schijf van de pc worden gehaald, maar direct te zien zijn. Dankzij de technologie van de IVP zijn de videobeelden van een hogere kwaliteit dan gebruikelijk bij internetvideo; bovendien maakt de IVP-technologie het ook voor bezitters van relatief langzame telefoonmodems mogelijk om de films zonder horten en stoten te bekijken.

Passie voor auto's
Louis Ludolph, directeur van WorldCarChannel verwacht veel van de samenwerking: "Wij zijn blij dat Wanadoo, één van de meest bezochte portals van Nederland, deze samenwerking met ons aangaat. Wij hopen dat daardoor nog meer mensen gebruikmaken van ons nieuwsaanbod en van de mogelijkheden via een videomagazine beeldmateriaal over auto's te bekijken. Het bijzondere aan onze site is dat we een virtueel trefpunt gaan vormen voor autoliefhebbers over de gehele wereld. Met de combinatie van website en videomagazine denken we bezoekers te kunnen bedienen die de automobiel meer vinden dan een vervoermiddel. Binnen afzienbare tijd zal ook onze wekelijkse column daarop zijn gericht."

Werner Duimel, senior accountmanager bij Wanadoo, voegt hieraan toe: "Het concept van WorldCarChannel sluit goed aan bij de doelstelling van Wanadoo: onze abonnees ten dienste staan bij het gebruik maken van internet. De winst van de samenwerking met WorldCarChannel is dat zij zich met name richten op een doelgroep die passie heeft voor auto's en veeleisend is wat betreft de kwaliteit van de nieuwsgaring. Hun 'tone of voice' past in onze ogen uitstekend bij datgene wat onze klanten verwachten. Bovendien zijn die videobeelden van ongekende kwaliteit en buitengewoon actueel: die beelden kunnen we eerder aan de kijker aanbieden dan andere audiovisuele media, in de meeste gevallen al een dag na de introductie van een nieuwe auto."

Ook kan de bezoeker een mate van interactie verwachten die nieuw is voor automotive websites. Ludolph: "Onze bezoekers zullen via een forum in contact kunnen komen met andere autoliefhebbers, waar ook ter wereld, om informatie uit te wisselen, vragen te stellen over allerlei aan auto's gerelateerde onderwerpen of om invloed uit te oefenen op de onderwerpen die worden behandeld in het videomagazine. Het publiek kan zichzelf ook aanmelden wanneer het een bijzondere klassieker heeft die het waard is om aan andere auto-enthousiasten te laten zien. Dat beschouw ik als een voorbeeld van onze toegevoegde waarde, die op korte termijn zal leiden tot autoverkiezingen via onze site. Wij zijn complementair aan de internetsites van de autobladen, geen concurrent daarvan", besluit Ludolph.

Over WorldCarChannel
WorldCarChannel is een zelfstandige onderneming die gestart is als internetportal, gericht op de automotive wereld. WorldCarChannel heeft een eigen redactie en werkt voor de nieuwsvoorziening nauw samen met MóbileRooderkerk in Baarn. De software waarmee het videomagazine kan worden bekeken is gratis. Voor het bekijken van de videofilms in het videomagazine wordt een bedrag van ¤ 0,45 per minuut in rekening gebracht; dit bedrag wordt afgerekend via de telefoonrekening. Van de kijkers worden geen gegevens verzameld; ze hoeven ook niet in te loggen met een wachtwoord of via een andere autorisatiemethode. WorldCarChannel is bij de start gericht op Nederland, maar zal op termijn ook liefhebbers in het buitenland zijn diensten aanbieden.

Over Wanadoo
Wanadoo Nederland BV is een dochteronderneming van Wanadoo SA, een van de grootste Europese internetbedrijven en de internetmediadochter van France Telecom. In Nederland biedt Wanadoo internetdiensten aan onder twee merken: Wanadoo en EuroNet Internet. Wanadoo biedt een volledig pakket van internetabonnementen, waaronder breedband (ADSL en Cable) en inbelabonnementen (Free, Budget Plus en Smartpack). Internationaal is Wanadoo SA met bijna negen miljoen actieve abonnees de tweede internetprovider van Europa.

Noot voor de redactie (