Ingezonden persbericht


Nationaal Forum Gemeente en Dienstverlening 2003

Werken aan een presterende overheid. In toenemende mate zijn de wensen van uw burgers uitgangspunt voor innovatie en kwaliteit van uw gemeentelijke dienstverlening. De burger wil keuzevrijheid en inspraak, dit stelt hoge eisen aan de kwaliteit van uw gemeentelijke dienstverlening. Tijdens het Nationaal Forum Gemeente en Dienstverlening 2003 staat kwaliteitszorg en transparantie van uw dienstverlening centraal. U hoort welke actuele plannen uit het nieuwe regeerakkoord richting geven aan uw gemeentelijke informatiebeleid en kwaliteit van uw dienstverlening. Tevens hoort u welke nieuwe initiatieven eGemeente, de regiegroep voor ICT-beleid, ontplooit voor uw elektronische dienstverlening. U krijgt informatie over de aanpak van het programma Beter Bestuur voor Burger en Bedrijf, met veel aandacht voor vraaggerichte dienstverlening en verbetering van de communicatie met burgers.

Thema's:

* Inhoud nieuwe regeerakkoord met doelstelling informatiebeleid en kwaliteit gemeentelijke dienstverlening
* Nieuwe initiatieven ICT-beleid en electronische dienstverlening
* De invoering van Public Key Infrastructure (PKI)
* Het plan van aanpak van eGemeente, de regiegroep van de VNG en het ministerie van Binnenlandse Zaken
* De uitwerking van het nieuwe programma Beter Bestuur voor Burger en Bedrijf (B4) U hoort veel praktijkervaringen en u kunt interactieve workshops volgen over:
* Integrale kwaliteitszorg, normering van gemeentelijke dienstverlening
* Interactieve beleidsvorming en participatie van burgers
* Elektronische dienstverlening, uitvoering ICT-beleid gemeenten
Sprekers:

* Drs. D.P. Noordhoek, Northedge. B.V.

* M. Haverkamp, Fractie CDA

* Mr. A. Tchernoff, burgemeester De Bilt

* Prof.dr. A. van der Meiden

* H.J. Woltring, Gemeente Texel

* H.J. Pennings, Gemeente Texel

* M. Slomp, Gemeente Uden

* Drs. C.J.J.M. Stoop, VNG

* Drs. F.J. Hup burger@overheid, ICTU

Bestemd voor:
Burgemeesters, gemeentesecretarissen, wethouders, directeuren en hoofden van gemeentelijke diensten en publiekszaken. Kwaliteits- en projectmanagers, ICT-ers en automatiseerders, projectleiders, beleidsmedewerkers organisatieadviseurs, voorlichters en marketeers en een ieder die geïnteresseerd is in kwaliteit en innovatie van gemeentelijke dienstverlening.

Datum, tijd, locatie en routebeschrijving: woensdag 12 maart 2003
Holiday Inn te Leiden
http://www.holidayinn.nl
Het congres begint om 9.30 uur en eindigt om 17.00 uur.
De routebeschrijving en bevestiging worden minimaal 3 weken voor aanvang van het congres verstuurd.

Kosten:
De kosten voor deelname aan dit congres bedragen ¤ 595,- (Excl. BTW) per persoon. Als u zich inschrijft via onze website www.elseviercongressen.nl dan ontvangt u een korting van ¤ 50,-. U betaalt dan slechts ¤ 545,- in plaats van ¤ 595,-.

Contact:
Heeft u vragen of opmerkingen m.b.t. het programma, neemt u dan contact op met Frank Aalderinks, congresontwikkelaar, Frank.Aalderinks@reedbusiness.nl.
Organisatorisch: Marlies van Wunnik, projectassistente, Marlies.van.Wunnik@reedbusiness.nl, telefoon 070-441 57 55.

Klik hier om u in te schrijven Zie het origineel http://www.elseviercongressen...text=0&language=0 .

Uw profileringsmogelijkheden:
Op dit congres bestaat de mogelijkheid om de activiteiten van uw organisatie te presenteren door middel van een stand of sponsoring. Voor meer informatie of voor een overzicht van de promotiemogelijkheden kunt u contact opnemen met Lonneke Willemsen telefoon 070-441 5722.