ABN AMRO



Amsterdam, 12 maart 2003

Internet dienstverlening ABN AMRO in Nederland

Tijdens een presentatie op 11 maart ging Remko Dur, verantwoordelijk voor de dienstverlening via internet bij ABN AMRO, in op de ontwikkelingen die het internet binnen de Nederlandse dienstverlening van ABN AMRO heeft doorgemaakt.

Ruim een miljoen klanten maken inmiddels gebruik van ABN AMRO Internet Bankieren. Opvallend is dat de gebruikers een doorsnee vormen van het klantenbestand en het Internet Bankieren niet (meer) uitsluitend door een selecte groep klanten wordt omarmd. Anders is dat nog bij het mobiel bankieren. Deze vanaf september 2002 door ABN AMRO aangeboden vorm van dienstverlening wordt vooralsnog hoofdzakelijk gebruikt door een kleine in innovaties geinteresseerde groep, de "early adopters". De stap naar "het brede publiek" moet daar nog worden gemaakt. Dat vrijwel alle klanten van ABN AMRO op meerdere manieren zaken doen met hun bank - via het internet, het kantoor, de telefoon of bij voorbeeld de geldautomaat, onderstreept de juistheid van het aanbieden van dienstverlening langs meerdere volledig met elkaar geïntegreerde kanalen.

De sinds 3 maart geheel vernieuwde site www.abnamro.nl heeft een sterker interactief karakter gekregen. Op verzoek van de klanten is het aantal interactieve toepassingen uitgebreid en de hoeveelheid "brochure tekst" sterk afgenomen. Iedere bezoeker komt nu in maximaal drie klikken bij de gewenste informatie.

Een samenvatting van de presentatie staat in de bijlage: ABNAMRO_Internet_Bankieren.pps

Perscontacten:
ABN AMRO persvoorlichting: 020 6288900



ABN AMRO Bank N.V.

Afdeling Persvoorlichting (HQ1190)
Gustav Mahlerlaan 10
1082 PP Amsterdam

Tel. 020 628 89 00
Fax. 020 629 54 86


Please read our disclaimer and Privacy Statement. Copyright © 1998-2003 ABN AMRO Bank N.V.
All rights reserved.