Ingezonden persbericht

Persbericht

Astea's AllianceEnterprise v6 Suite maakt groeispurt door

'Service lifecycle management aan basis succes CRM-aanbieder

17 maart 2003 - Sinds de introductie van haar nieuwste software Astea AllianceEnterprise v6 in augustus heeft Astea International Inc. (NASDAQ: ATEA), een toonaangevende leverancier van Service Smart bewezen CRM-oplossingen, het gebruik van haar toepassingen enorm zien toenemen. Bovendien is er een belangrijke verandering te zien in de manier waarop klanten de CRM-oplossingen van Astea inzetten.

Terwijl geopolitieke en economische omstandigheden de IT-uitgaven van bedrijven blijven drukken, is de groei van Astea in een stroomversnelling geraakt. Niet alleen heeft het bedrijf de laatste maanden veel meer contracten afgesloten, bij deze contracten draait het ook om steeds grotere bedragen.

"In de inkomsten uit softwarelicenties was in de tweede helft van 2002 een grote stijging te zien ten opzicht van dezelfde periode in voorgaande jaren," zei Rick Etskovitz, CFO van Astea International. "Klanten blijven bijzonder voorzichtig, maar dat heeft Astea er niet van weerhouden meer kansen te benutten bij grotere bedrijven. Dat bedrijven nu veel vergelijkend warenonderzoek doen, lijkt in ons voordeel te werken."

Het snelle succes van Astea AllianceEnterprise v6, een voor field service uitgerust pakket van CRM-applicaties, kan worden toegeschreven aan: S het op succesvolle wijze aanpassen van de expertise van het bedrijf in best-practices service process automation met het Microsoft .NET webservices raamwerk S de uitbreiding van de functionaliteiten van het pakket naar geïntegreerde applicaties voor multi-channel contactcentra, sales, marketing en professional services. S de uitbreiding van het aantal mogelijkheden voor mobiel gebruik met laptop- en Pocket PC-tools S de verbeterde schaalbaarheid en de internationalisatie van het product S de toepassing van het nieuwe service lifecycle management -concept. Dit onderstreept de functionaliteit van Astea s producten en onderscheidt het aanbod van het bedrijf van andere homogene CRM- en ERP-aanbieders S een duidelijke trend binnen bedrijven om hun gekrompen IT-budgetten aan te wenden voor het verbeteren van enterprise bedrijfsprocessen, waarbij de nadruk ligt op het beheersen van de kosten, operationele efficiency, klantenservice en actionable customer intelligence

Onder de early adopters van AllianceEnterprise v6 bevinden zich marktleiders op het gebied van professionele IT-diensten en toonaangevende, internationale leveranciers van medische en industriële apparatuur, enz.

"Het aantal bedrijven dat gebruik maakt van AllianceEnterprise v6 groeit gestaag, zelfs in deze tijd van economische teruggang waarin bedrijven hun uitgaven aan banden leggen. Dat laat duidelijk zien hoe goed het product is ontvangen," zei Zack Bergreen, voorzitter en CEO van Astea International. "Enterprise software die een duidelijke return on investment laat zien, heeft altijd een streepje voor. We hebben een goede reden om enthousiast te zijn over ons bedrijf en over de stroomversnelling waarin v6 is geraakt."

(432 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Astea International
Astea International Inc. (www.astea.com) is wereldwijd leverancier van geïntegreerde Customer Relationship Management (CRM) oplossingen die service gerichte bedrijven voorziet van een snelle return on investment van hun technologie investering. Astea s belangrijkste product, AllianceEnterprise CRM Suite, integreert, automatiseert en stroomlijnt sales en service bedrijfsprocessen, hierdoor worden de productiviteit, het concurrentievoordeel, de klanten focus, de top-line omzetgroei en de winst verhoogd. De volledige module set omvat Sales & Marketing, Contact Center, Field Service, Professional Services en Mobiele CRM oplossingen. Astea legt een relatie van de praktijk naar de front office en heeft meer dan 20 jaar ervaring met het automatiseren van klantgerichte processen. Astea AllianceEnterprise beheert de volledige levenscyclus van de klant van het genereren van leads tot het sluiten van verkoopdeals tot het bieden van de beste ondersteuning. Dit helpt bedrijven omzet- en winstdoelstellingen te behalen.

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met:

Yvonne van Bokhoven van LEWIS, het IT PR bureau
Tel: +31 (0)40 235 46 00
Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: yvonnev@lewispr.com
Web site: http://www.lewispr.com

Floris van Tol, managing director, Astea International Tel: +31 (0)30 634 78 88
E-mail: floris.van.tol@astea.nl

# # #

© 2003 Astea International Inc. and Astea AllianceEnterprise Suite are trademarks of Astea International Inc. All other company and product names contained herein are trademarks of the respective holders.

This press release contains forward-looking statements that are made under the "safe harbor" provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 and involve a number of risks and uncertainties that could materially affect future results. Among these risk factors are possibilities that the companies mentioned in this press release may not purchase licenses for AllianceEnterprise, the continuing acceptance of Astea s products, general competitive pressures in the marketplace, and continued overall growth in the customer relationship management solutions industry. Further information regarding these as well as other key risk factors and meaningful cautionary statements that could affect the Company s financial results are included at length in the Company s Form 10-K for the fiscal year ended December 31, 2001, filed with the Securities and Exchange Commission.

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com