Gemeente Stede Broec

17-3-2003
BIJNA 2.500 MANKEMENTEN VERHOLPEN

Mankementenlijn een groot succes

Een kapotte lantaarnpaal. Een verkeersbord dat schuilgaat achter weelderig groen. Een kapot gereden paaltje. Een ontbrekende stoeptegel. Rondzwervend afval. Via onze Mankementenlijn proberen we dit soort klachten zo snel mogelijk te verhelpen. Daarvoor hebben we uw hulp nodig. U bent immers onze "oren en ogen". En dat werkt! In 2002 heeft u ons bijna 2.500 mankementen gemeld.

Klusjesman
Niet kijken, maar doen. Onder dat motto hebben wij enkele jaren geleden een klusjesman aangesteld. Zijn voornaamste taak: klachten die makkelijk zijn te verhelpen snel de wereld uithelpen. De gemeente koos daarmee voor een praktische oplossing; deze klusjesman kwam in de plaats van de inspecteur die alleen rondkijkt en registreert, zoals dat in sommige gemeenten gebeurt. Daarnaast doen we dus een beroep op u. En u geeft daaraan op grote schaal gehoor.

Snel aan de slag
Afhankelijk van de ernst en de aard van de klachten gaan we zo snel mogelijk aan de slag. Problemen met de riolering worden als het kan binnen een dag opgelost. Meldingen over kapotte lantaarnpalen worden verzameld; twee keer per maand worden de mankementen verholpen. Overhangend struikgewas wordt gesnoeid.

Verlichting en groen
De meeste meldingen het afgelopen jaar betroffen mankementen aan de verlichting. U meldde ons 731 keer dat er iets mis was. Over groen en recreatie kregen we van u 640 keer een melding. Problemen met wegen en verkeer (458) staan nummer drie op onze mankementenlijst.

Signaleert u een mankement? Bel ons op telefoonnummer 510 111 of mail ons uw klacht (gemeente@stedebroec.nl). Elke week vindt u op deze pagina's in De Middenstander een mededeling met het nummer van de mankementenlijn. Bedankt voor uw medewerking!