AKO breidt uit met 14 nieuwe winkels

GILZE, 20030317 -- AKO neemt op 1 april 2003, 10 Bruna winkels op toplocaties over. Daarnaast zullen er vier nieuwe winkels geopend worden, namelijk in Valkenswaard, Schiphol Holland Boulevard, Enschede en NS-station Schiedam. Dit betekent dat AKO binnen een maand groeit van 67 naar 81 winkels!

Ook nu weer bewijst AKO dat zij in staat is sterk te groeien en een succesvolle onderneming is. Een onderneming die landelijke dekking heeft en is gevestigd op zeer sterke locaties zoals Schiphol, NS-stations en op andere A1 locaties in de grote winkelstraten van Nederland. Dit maakt AKO de nummer 1 in Nederland voor de verkoop van boeken en tijdschriften. In de afgelopen jaren heeft AKO zich in alle opzichten zeer positief ontwikkeld, ook met betrekking tot het aantal winkels. AKO heeft het aantal winkels in een beperkt aantal jaren haast verdubbeld (49 winkels in 2000 tegenover 81 winkels begin 2003).

AKO maakt deel uit van het Audax-concern. Audax is een veelzijdige organisatie die zich in de breedste zin van het woord bezighoudt met het uitgeven en verspreiden van media- en aanverwante producten. Vanuit het Audax-complex in Gilze worden dagelijks grote hoeveelheden tijdschriften, waaronder eigen titels zoals HP/de Tijd en AvantGarde, buitenlandse kranten, boeken en kantoorartikelen, ontvangen en verzonden.

Het jaar 2002 is voor uitgeefconcern Audax uiterst succesvol geweest. Audax realiseerde over 2002 een omzet van ¤ 250 miljoen, een stijging van 5%. Het bedrijfsresultaat vóór belastingen steeg ten opzichte van 2001 met ruim 80% naar ¤ 15,6 miljoen. Binnen het concern boekte AKO over 2002 het beste resultaat ooit: de stijging ten opzichte van 2001 bedraagt maar liefst 70%.