Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Amersfoort/Hoofddorp, 19 maart 2003

'Sanoma en Senta introduceren nieuwe toepassing geurendruk'

Sanoma Uitgevers en Senta multisensory concepting introduceren het meedrukken van geur in diepdruk. Hierdoor is het mogelijk in tijdschriften als Libelle en Margriet geurende advertenties te plaatsen. Tot op heden was het aanbrengen van geur op een pagina alleen nog maar mogelijk in offset. Lever Fabergé past als eerste de nieuwe techniek toe voor de nieuwe variant van Robijn, Lelie en Rijstbloesem. Deze week verschijnt de advertentie onder meer in Viva, Libelle en Margriet.

"Vanaf nu kan in de meest gangbare druktechnieken, offset en diepdruk, geur direct op de pagina worden aangebracht. Een doorbraak voor het toepassen van geur in drukwerk", aldus Jeanine Verbeek van Senta multisensory concepting. "Van onze opdrachtgevers uit de fast moving sector kregen we vaak de vraag of we ook geur op de pagina konden aanbrengen in bladen als Libelle en Margriet. Tot voor kort vertaalden we deze vraag in het meeplakken van een geurende kaart of een andere geurende insert. In samenwerking met Sanoma Uitgevers hebben we deze mogelijkheden uitgebreid met het meedrukken van geur direct op de pagina."

Lever Fabergé past als eerste de drukmethode toe in haar advertentiecampagne voor de nieuwe Robijn wasverzachter, Lelie en Rijstbloesem. Deze week verschijnen de geurende advertenties onder meer in Libelle, Margriet en Viva. De lezer ruikt de geur van de nieuwe wasverzachter door over een deel van de advertentiepagina te wrijven. Door de druk van het wrijven gaan minuscule geurbolletjes kapot en komt de geur vrij zonder dat het afbreuk doet aan de kwaliteit van het drukwerk.

"We zijn erg verheugd dat we onze klanten deze extra toepassing kunnen aanbieden. We vinden het belangrijk om te zoeken naar vernieuwde mogelijkheden in tijdschriften", aldus Piet Ouwerkerk van Sanoma Uitgevers.


- EINDE BERICHT -

noot voor de pers

Senta adviseert toonaangevende bedrijven bij het onderzoeken en het ontwikkelen van multisensory marketingconcepten. Daarnaast organiseert zij zintuiglijke workshops en events. Senta is opgericht in 1994 en marktleider op het gebied van geurend drukwerk en geurverspreiding in de ruimte. Senta werkt(e) onder andere samen met Lever Farbergé, L'Oréal, ING Bank en Sara Lee/DE.

Een PDF van de advertentie is bijgesloten in dit bericht.

Voor meer informatie of het aanvragen van de geurende advertentie:

Senta multisensory concepting Sanoma Uitgevers
Manon Hendrikx Piet Ouwerkerk
e: manon.hendrikx@senta.com e: p.ouwerkerk@sanoma-uitgevers.nl t: 033 254 07 09 t: 023 556 56 41