WGCC

Callcenter Groningen treedt toe tot de WGCC

Callcenter Groningen is toegetreden tot de Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC). Het bedrijf is gevestigd te Groningen. Momenteel zijn er ca. 150 callcenter-medewerkers werkzaam.

Callcenter Groningen heeft een zeer divers aantal opdrachtgevers. 80% van de activiteiten is te kenschetsen als outbound en 20% als inbound. De verhouding tussen business-to-consumer en business-to-business is 60% en 40%. Directeur is Fred Bruggink met daarnaast Christiaan van der Schoot als operationeel manager en Jeroen Westhof als commercieel manager.

De WGCC vertegenwoordigt de zogenaamde facilitaire callcenters, die in opdracht van derden telefonische en internet gerelateerde dienstverlening verzorgen. In de komende vijf jaar zal het aantal medewerkers in deze facilitaire callcenters verdubbelen. Het Nederlandse bedrijfsleven - vooral banken en verzekeraars - zal haar callcenter dienstverlening meer en meer extern gaan uitbesteden. Daarnaast zullen steeds meer werkzaamheden rond het klantencontact van organisaties 'geoutsourced' worden. Door deze groei komt een zware verantwoordelijkheid voor werving en opleiding van medewerkers bij de facilitaire bedrijven te liggen.

Doelstelling van de WGCC is de bundeling en behartiging van de belangen van alle professionele callcenters in Nederland. Kwaliteitsbewaking is voor deze jonge en snelgroeiende sector daarbij van eminent belang. Daartoe worden initiatieven genomen op gebieden als arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden, opleiding en scholing.

Nadere informatie voor de pers

Dian van Leeuwen, secretaris van de WGCC
Telefoon 070-320 67 44 / 06-53 787 589

Herman Nieuwenhuis
Telefoon 06 53 58 60 57

21 mrt 03 11:35