PERSBERICHT
20/03/2003

Vakjury kiest www.rituals.com als beste webwinkel

Uniek cosmeticamerk wint Nationale Thuiswinkel Award 2002

Gisteravond heeft de vakjury van de stichting Nationale Thuiswinkel Awards de website van Rituals; het jonge merk dat home- en bodycare combineert, uitgeroepen tot de beste webwinkel van 2002. "De site van Rituals heeft een prachtige trendy vormgeving. Haar presentatie is erg karakteristiek voor de doelgroep die zij probeert te bereiken en weet goed in te spelen op hun beleving. De intrigerende vormgeving, met bewegende beelden, zorgt ervoor dat je méér wilt zien. Bovendien sluit de redactionele context goed aan bij de positionering van de unieke producten. De site verstrekt die informatie die de bezoeker wil weten en de informatie is nog mooi verpakt ook. Rituals is er op een bijzonder fraaie wijze in geslaagd de sfeer van haar winkels en 'shop-in-shops' naar haar website te vertalen", aldus het juryrapport. Bovendien geeft de jury aan bewondering te hebben voor de manier waarop Rituals haar trendy-producten positioneert. De Nationale Thuiswinkel Awards 2002 werden maandagavond 24 maart uitgereikt in het Okura hotel in Amsterdam en is een initiatief van Thuiswinkel.org, de branchevereniging voor bedrijven die producten 'op afstand' verkopen via internet, de telefoon of per post.

Het jonge en snelgroeiende cosmeticamerk Rituals is het resultaat van de passie van een klein team van professionals uit de hele wereld. De beste parfumeurs, designers en ontwikkelaars zijn vanuit Parijs gaan samenwerken aan hun eigen droom; het creëren van een reeks producten voor iedere dag, maar uniek vormgegeven en verrassend geparfumeerd. Inmiddels heeft Rituals meer dan 175 producten waarin de modernste technologieën worden gecombineerd met de kennis van oude rituelen. In 2000 werd Rituals voor het eerst geïntroduceerd in Nederland en in 2002 werd het unieke Rituals-concept gelanceerd in Duitsland en Frankrijk.

De bijzondere Rituals-producten worden door consumenten steevast omschreven als "betaalbare miniluxe". De producten zijn niet alleen in de winkel verkrijgbaar, maar kunnen ook vanuit huis besteld worden via www.rituals.com. Een bijzondere site, die snel en ontdekkend winkelen combineert. Bovendien biedt de site een unieke en eenvoudige cadeauservice waarmee je binnen drie werkdagen een mooi verpakt cadeautje met een persoonlijke boodschap kan laten bezorgen.

"We zijn natuurlijk enorm trots dat onze website de Thuiswinkel Award toegekend heeft gekregen. Vorig jaar is er hard aan gewerkt om de website te optimaliseren en de filosofie en sfeer van Rituals ook hierin door te voeren. Bij het ontwerpen van de site is de uitstraling van de Rituals-winkels op zo'n manier doorgevoerd dat ook bij dit medium het Rituals-concept gehandhaafd blijft. Deze prijs is dan ook een enorme erkenning en waardering voor alle medewerkers van Rituals", aldus Raymond Cloosterman, oprichter van Rituals.

Naast de flagshipstore in de Kalverstraat en de virtuele winkel is Rituals verkrijgbaar bij diverse warenhuizen en modefilialen in zowel Nederland als in het buitenland. Natuurlijk kunnen Rituals-producten ook besteld worden via de catalogus of via 0900 - 748 82 57. Voor een actueel overzicht van alle verkooppunten kijk je op www.rituals.com

- EINDE BERICHT -
Achtergrondinformatie (