Ingezonden persbericht

Televisie ontmoet DSL

Alcatel benadrukt de groeiende synergie tussen de telecommunicatie- en entertainmentindustrie via haar deelname in MIPTV-MILIA 2003

Stand: Marina Hall/MAR.08

Alcatel neemt van 24 tot en met 28 maart deel aan MIPTV, de internationale televisiebeurs, en MILIA, het interactieve marktplein voor content, in Cannes, Frankrijk. De aanwezigheid van Alcatel benadrukt de zakelijke mogelijkheden die ontstaan door de groeiende synergie tussen de telecommunicatie- en de entertainmentindustrie. Dit komt voort uit brede beschikbaarheid van DSL en de acceptatie van allerlei nieuwe interactieve diensten.

Als wereldwijd marktleider in breedbandtoegang, neemt Alcatel het initiatief om te laten zien hoe deze technologie zowel de telecom- als de entertainmentindustrieën ten goede komt. Alcatel is er van overtuigd dat deze nieuwe toepassingen de groei van de beide industrieën kan stimuleren. Meer dan 36 miljoen huishoudens wereldwijd hebben al toegang tot breedband via hun telefoonlijn. De heersende opvatting onder analisten is dat dit cijfer in 2005 meer dan verdrievoudigd zal zijn. Hierdoor ontstaat een enorme markt voor interactieve Tv-diensten die toegankelijk zijn vanaf de bank in onze woonkamer.

In haar rol als partner van het breedbandprogramma van de MILIA -conferentie over interactieve content, zal Alcatel de laatste inzichten presenteren in consumentengedrag in de wereld van breedbanddiensten, alsmede de impact daarvan op de telecommunicatie- en entertainmentindustrie.

Het volledige persbericht vindt u in bijgaand document.

Voor nadere informatie:
Alcatel Telecom Nederland/Eva Fodor
T. 070 - 3079 815
E. eva.fodor@alcatel.nl