Ingezonden persbericht

Afdeling Communicatie
Hilversum, 20-03-2003

Televisie
RADAR
Uitzending maandag 24 maart
Nederland 2 ­ 19.30 uur

UPC maakt misbruik van monopolipositie

Het TROS-consumentenprogramma RADAR besteedt maandag 24 maart a.s. weer aandacht aan de aanhoudende stroom klachten over UPC. De kabelexploitant geeft toe fouten te maken, maar sluit klanten zonder pardon af van verschillende diensten. Klanten die weigeren onterechte rekeningen te betalen, worden voor de rechter gedaagd. Op verzoek van RADAR zal de NMA (Nederlandse Mededingings Autoriteit, ofwel de monopolipolitie) onderzoeken of UPC misbruik maakt van haar monopolipositie op de kabel en zal UPC eventueel ter verantwoording roepen.

Verder reikt RADAR ook dit jaar de Loden Leeuw uit. De uitreiking voor de meest irritante tv-reclame. KPN Mobile won in 2002 de Loden Leeuw voor een commercial van KPN i-mode waarin een jongen een glas water leegdrinkt met een vies gebit erin. Kijkers van het programma kunnen weer gaan stemmen op de reclame die de de Loden Leeuw 2003 gaat winnen. Alle commercials die dit jaar worden uitgezonden op Nederlandse tv-zenders kunnen worden genomineerd.

De presentatie en eindredactie van RADAR is in handen van Antoinette Hertsenberg.

Voor meer informatie: www.trosradar.nl



Ingezonden persbericht