Ingezonden persbericht


ad pepper media kondigt sprong aan in omzet over 4de kwartaal.

Het fiscale jaar 2002 laat een constante groei zien in omzet, elk kwartaal een verbetering in winst en het bereiken van gestelde break-even doelstelling.

Nürnberg, Hoofddorp, Nederland, 24 maart 2003

ad pepper media International N.V. publiceert vandaag haar operationele cijfers van het voorgaande kalender jaar en het laatste kwartaal van 2002.

Na het duidelijk behalen van de vergelijkbare cijfers over het voorgaande fiscale jaar 2002 in de eerste drie kwartalen, is ad pepper media International N.V. er in geslaagd deze positieve trend voor te zetten in het vierde kwartaal van dat jaar. De winst over ad pepper media s vierde kwartaal kwam tot een hoogte van 4,898 KEUR, een verhoging van 42.2% ten opzichte van het voorgaande kwartaal en 140% ten opzichte van hetzelfde kwartaal van het voorgaande jaar. De positieve resultaten over het derde kwartaal (27 KEUR) werden verhoogd met een overtuigende 557 KEUR in het vierde kwartaal (Q4/2001: -4,752 KEUR). De grootste reden voor deze sprong in winst en omzet is het internationaal en geïntegreerd inzetten van ad pepper media s marketing producten welke zich succesvol hebben bewezen in meerdere bekende en internationale consument gerichte campagnes. Terwijl, op hetzelfde ogenblik, het mogelijk was om operationele kosten te verlagen vergeleken met het voorgaande jaar.

De omzet over de hele groep voor het fiscale jaar 2002 was 14,148 KEUR over 9,438 KEUR in het voorgaande jaar, met daarbij een groei in omzet van 50%. Na het positieve resultaat in het derde en vierde kwartaal is het verlies over het gehele jaar gereduceerd van -13,334 KEUR (2001) tot -705 KEUR (2002), een verbetering van resultaten van 95%.

ad pepper media s liquide middelen lieten op 31.12.2002 een bedrag zien van 28,479 KEUR en blijft dus comfortabel.

Figures for 2002/ 2001 in accordance with US GAAP:

6d53e0.wmz6d53e2.gif

Het is speciaal plezierig aan te geven dat het mogelijk was voor alle nationale organisaties om bij te dragen bij deze aanhoudende groei en dat de verbeterde winst situatie niet toe te wijzen is aan riskante acquisities maar is behaald op eigen kracht.

De strategie voor het gebruik van geïntegreerde, waardevermeerderende benadering door media, data en technologie platforms te laten samenvloeien heeft zichzelf bewezen als de juiste keuze. ad pepper media is er in geslaagd om in de specifieke wensen binnen de interactieve markt van haar klanten/adverteerders tegemoet te komen, welke nog niet aangeboden worden door de standaard applicaties en mogelijkheden beschikbaar op de markt.

Aankopen op technisch gebied geven de synergie weer, waar we op gehoopt hebben en maakt het mogelijk voor klanten om effectieve, hoog kwalitatieve campagnes te implementeren op regionaal, nationaal en internationaal niveau. Meerdere toonaangevende internationale organisaties hebben dit door hun boekingen in de afgelopen maanden bevestigd.

Wij kunnen tevreden zijn met ons resultaat in het vierde kwartaal, die ons potentieel laat zien van ons businessmodel en onze organisatie. Tegelijkertijd, moedigt het ons aan harder te werken en duurzaam onze producten te verbeteren. Wij hebben meer succes met het integreren van technologie en marketing, dit dankzij onze eigen in-huis specifieke ontwikkelingen en acquisities op technologie gebied. Deze integratie op zich is verantwoordelijk voor deze positieve, zakelijke trend. Echter zullen we hard blijven werken. Ons doel is om winst te produceren zodat wij onze klanten betere producten en diensten in onze markt met geduchte competitie becommentarieerd Ulrich Schmidt, CEO van ad pepper media.

About ad pepper media
ad pepper media is an internationally-oriented sales and marketing organization for electronic advertising, which realizes cost-effective target group-oriented marketing solutions for both advertisers and agencies, allowing them to successfully implement their product and advertising strategies. ad pepper media has 13 branches in 9 European countries and markets almost one billion advertising contacts every month on over 500 Web sites. ad pepper media is a one-stop-shop for advertisers and Web sites, offering end-to-end service based on the best available technology in each case, with innovative forms of advertising and a broad range of efficient marketing solutions from branding and opt-in e-mail to address generation through to customer acquisition and customer loyalty models. ad pepper uses its tried and trusted European sales and service model internationally, and adapts this model to meet the needs of the local markets. Today, ad pepper media represents world-leading Websites, such as GelbeSeiten and Das Telefonbuch in Germany, Aftonbladet in Sweden, Marktplaats in Netherlands, Krak in Denmark, Interhotel in Spain as well as theme-specific sites including Monster and scores of others. ad pepper media is a listed company, and its shares are traded on the Prime Standard Segment of the Frankfurt Stock Exchange (German Securities Code Number: 940 883).

For further information:
Public Relations
ad pepper media International N.V.
Tel.: +49 (0) 911/ 929 057- 0
Fax: +49 (0) 911/ 929 057- 312
Email: pr@adpepper.com
http://www.adpepper.com

The general meeting of ad pepper media International N.V. takes place on Monday, 5 May 2003 in Hoofddorp (The Netherlands).

2