Ingezonden persbericht

Fineos-systeem voor het afhandelen van schadevergoedingen in gebruik BIJ delta lloyd


- Implementatie verlaagt kosten en verbetert dienstverlening bij divisie letselschade van Delta Lloyd.
Utrecht (Nederland), 26 maart 2003 - Delta Lloyd neemt vandaag FINEOS Claims Manager in gebruik. Delta Lloyd, lid van de internationale verzekeringsgroep AVIVA, gaat met de FINEOS-software de via verschillende kanalen binnenkomende aanvragen voor schadevergoedingen van verzekerden beheren.

Het FINEOS-systeem, dat in acht maanden is geïmplementeerd, automatiseert en stroomlijnt de verwerking van aanvragen voor het letselschadevergoedingen volledig.Hierbij worden de kosten verlaagd en wordt de dienstverlening aan klanten verbeterd.

Het systeem voorziet Delta Lloyd van een actueel totaalbeeld van de aanvrager van de schadevergoeding, onafhankelijk van het kanaal waardoor de aanvraag is binnengekomen. Het systeem automatiseert alle contacten, de werkstroom en het beheer van de aanvragen. Daarnaast worden ook de vele handmatige en daardoor foutgevoelige taken, die bij het afhandelen van een aanvraag voor een schadevergoeding komen kijken, geautomatiseerd. Bovendien is het met het systeem makkelijk vast te stellen welke taken er nog moeten worden uitgevoerd, waardoor het niveau van dienstverlening hoog blijft.

De automatisering van dit proces en de beheerinformatie die het gebruik van de FINEOS-software oplevert, leidt tot een snellere en betrouwbaardere afhandeling van aanvragen voor schadevergoedingen. Ook zaken die al zijn afgehandeld, zijn makkelijker te vinden met het FINEOS-systeem. FINEOS Claims Manager vergroot hierdoor de transparantie, waardoor mogelijk frauduleuze aanvragen voor schadevergoeding veel makkelijker te traceren zijn. Daarnaast zorgt de verbeterde beheerinformatie ervoor dat Delta Lloyd de kwaliteit van zijn risico-bepalingen kan verbeteren en het totaalbedrag dat jaarlijks aan schadevergoedingen wordt uitgekeerd aanzienlijk wordt verminderd.

Jan Jonker, directeur van de divisie algemene schadevergoedingen bij Delta Lloyd zegt: "De implementatie van het FINEOS-systeem is een groot succes. Beide bedrijven werkten goed samen en we zijn erg blij dat het systeem op tijd en binnen budget is geïmplementeerd. De grootste voordelen van het FINEOS-systeem zijn dat het de betrouwbaarheid van onze voorspellingen over aanvragen tot schadevergoedingen verbetert en we aanvragen sneller kunnen afhandelen. Door aanvragen sneller af te handelen, wordt het totaalbedrag dat we aan schadevergoedingen uitkeren flink verminderd. Dat is uiteraard een enorm voordeel voor Delta Lloyd."

Micheal Kelly, de algemeen directeur van FINEOS voegt toe: "We zijn erg tevreden met de implementatie van FINEOS bij Delta Lloyd. In het huidige economische klimaat, is het belangrijk dat financiële dienstverleners kant en klare software kopen die snel, effectief en zonder risico kan worden geïmplementeerd en waarvan de investeringen zich snel terug verdienen. Bij FINEOS zijn we er trots op dat we onze klanten en partners zulke effectieve bedrijfsoplossingen kunnen leveren."

Het onderzoeks- en analysebureau Datamonitor heeft berekend dat Europese verzekeraars in 2004 zo'n ¤ 1,7 miljard aan aanvragen voor schadevergoedingen zullen uitgeven. Met de voorspellingen van dit onderzoeksbureau in het achterhoofd, is deze laatste FINEOS-implementatie, die volgt op de successen bij Fortis in Amerika, te beschouwen als een volgende mijlpaal in de strategie van FINEOS de belangrijkste aanbieder ter wereld te worden van systemen voor het afhandelen van aanvragen voor schadevergoedingen.

FINEOS
FINEOS Corporation is een toonaangevend ontwikkelaar van innovatieve software-oplossingen voor banken en verzekeringsmaatschappijen. De FINEOS-producten omvatten software voor klantenbeheer, automatisering van bedrijfsprocessen en product management. In de 'front-office' stellen deze oplossingen banken en verzekeraars in staat contacten van de organisatie met klanten doelmatig op te bouwen en te onderhouden, de service-niveaus te verbeteren en de operationele kosten terug te dringen. In de 'back-office' bieden de FINEOS-oplossingen alle voorwaarden voor snelle product-ontwikkeling en -aanpassingen. FINEOS-producten kunnen afzonderlijk ingezet worden als specifieke oplossing of gezamenlijk als complete ondernemingsbrede oplossing. Ze kunnen gebruikt worden in alle kanalen en vestigingen van bedrijven, zoals bijkantoren, call centers en internet. De toegang tot de oplossingen kan gedefinieerd worden voor medewerkers, tussenpersonen en klanten. Klanten van FINEOS zijn de belangrijkste financiële instellingen, zoals ABN AMRO, Allianz, Fortis Inc, Skandia en de Zürich Financal Services Group. FINEOS, een privé-onderneming, heeft een kleine 250 medewerkers in dienst en vestigingen in Ierland, Nederland, Skandinavië en de Verenigde Staten. Meer informatie is te vinden op www.FINEOS.com Perscontacten:
FINEOS Benelux
Mike del Prado
t: 0031 (30) 285 50 10
e: mike.delprado@fineos.com

Lubbers & De Jong B.V.
Yvon Reitsma
t: 0031 (20) 421 05 65
e: yvon@l-dj.nl