Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Gouden Senseo® coffee pad valt in Dordrecht

Utrecht, 27 maart 2003 - Vanochtend heeft mevrouw N. de Smoker uit Dordrecht tijdens een feestelijke bijeenkomst bij Douwe Egberts in Utrecht een cheque in ontvangst genomen ter waarde van E 10.450, precies de dagwaarde van 1 kilo goud. Zij is de gelukkige winnaar van de actie "Heb jij nu goud in handen?" die Douwe Egberts en Philips bij het bereiken van de verkoop van het miljoenste Senseo koffiezetapparaat hebben opgezet. Door de unieke code van de koffieverpakking in te tikken op de internet site van Senseo, maakte de consument kans op de gouden coffee pad. Daarnaast zijn er nog 500 extra prijzen: een half jaar lang gratis Senseo koffie.

"Ik heb de code wel drie keer op de site ingevuld en nog kon ik niet geloven dat ik de gouden coffee pad gewonnen had", zegt de gelukkig winnares die in totaal 11 maal aan de actie heeft deelgenomen. Ruim 150.000 Senseo gebruikers hebben meer dan 500.000 unieke codes ingevuld, dat is gemiddeld 3 per persoon.

Succesvolle inzet internet
Direct na de opening van de actie op 7 februari jl. hebben duizenden consumenten de speciale actie codes op de site ingevuld. Gedurende de drukste uren waren dat zelfs 40 codes per minuut! De deelnemer ziet direct of hij in de prijzen is gevallen.

Actie nog niet ten einde
Hoewel de hoofdprijs nu vergeven is zijn er nog tal van Senseo koffiepakketten te winnen die genoeg coffee pads verschaffen voor een half jaar lekker koffie drinken. Al 200 Senseo gebruikers zijn met het koffiepakket blij gemaakt en er zullen nog vele volgen. Deelname is mogelijk tot 31 mei.

Miljoenste Senseo koffiezetapparaat
Eind februari, twee jaar na de introductie, zijn er één miljoen Senseo machines verkocht in Nederland. Per week worden in ons land ruim 12 miljoen kopjes Senseo koffie gedronken. Het Senseo koffiezetapparaat is ook in België, Frankrijk en Duitsland te koop.

Fotobijschrift: Nelleke de Smoker uit Dordrecht ontvangt de Senseo Gouden Coffee Pad ter waarde van E 10.450 uit handen van Joost Wetzels, Sr. Brand Manager Senseo en Martijn Smelt, Trade Marketing Manager Philips DAP.



Ingezonden persbericht