Imtech NV

Imtech / Nieuws
Imtech Overig Nieuws

28 maart 2003

Grote namen kiezen voor Imdea

Vodafone, Wanadoo, Pfizer, VW, Telefonica. Klinkende namen die op het eerste oog niets met elkaar te maken hebben. Toch is er een overeenkomst: ze zijn het afgelopen jaar allemaal klant geworden van het Imtech ICT-bedrijf Imdea in Spanje. Ondanks de tegenvallende ontwikkelingen op de ICT-markt wereldwijd, heeft Imdea vorig jaar 25 nieuwe klanten gegenereerd en 40 nieuwe opdrachten gescoord. Algemeen Directeur Eduard van der Boor: 'In korte tijd zijn wij een begrip in onze markt geworden. Grote bedrijven kiezen voor Imdea om hun informatie te beheren en te presenteren. Bijvoorbeeld in het geval van Vodafone: die genereren telefoontikken. Daaruit volgt een eindeloze reeks gegevens over verschillende telefoongesprekken, die nog niet per klant gegroepeerd zijn. Wij zorgen ervoor dat de eindgebruiker een keurige gespecificeerde nota van zijn telefoonkosten krijgt. Dat kan op papier zijn, maar ook per e-mail of op internet. Onze flexibiliteit, correctheid en expertise staan hoog aangeschreven.' Daarom lijkt de tijd nu rijp om dit specialisme ook in Nederland in te zet-ten. In samenspraak met Nederlandse Imtech ICT bedrijven (PAC en het recent geacquireerde Brocom) wordt gekeken naar een Nederlandse Imdea-opzet. 'Het is belangrijk om door te groeien', aldus Van der Boor, 'en dat kan zeker in Nederland. Ik zie uitstekende mogelijkheden voor kruisbestuiving.'

Eduard van der Boor: 'In korte tijd een begrip geworden'