PERSBERICHT - 2003-03-29

Nu ook in Frankrijk, Engeland, Duitsland en België online

TRN: extra campagne NL DeLuxe in buurlanden

De promotiecampagne NL DeLuxe, die zich specifiek richt op de bezoeker aan de luxe en bijzondere verblijfsaccommodaties, is uitgebreid naar onze buurlanden Duitsland, Frankrijk, Engeland en België. Deze campagne, ontwikkeld door Toerisme Recreatie Nederland (TRN), was tot voor kort alleen gericht op de Nederlandse bezoeker.

Nu kunnen reizigers de website van NL DeLuxe in hun eigen taal bereiken via www.holland.com of direct via de lokale websites van de Vestigingen van TRN in deze landen.

De eerste effecten van de wereldwijde verslechterende economie, de oorlog in Irak en de duurdere euro zijn merkbaar in de toeristische en congressector. De intercontinentale toerist en zakenreiziger zijn terughoudend in het maken van boekingen. Dit treft met name de grote steden, de horeca en hotellerie in de hogere segmenten.

Eerdere ervaringen met dreigende crises leren dat toeristen ingeval van onrust over het algemeen dichterbij huis op vakantie gaan, en dat besluiten tot het organiseren van events of congressen worden uitgesteld of dichterbij worden georganiseerd.

Bijzondere verblijfsaccommodaties
Daarom heeft TRN besloten om de activiteiten in Nederland en de ons omringende landen te intensiveren en is het initiatief genomen om de campagne NL DeLuxe uit te breiden naar Frankrijk, Engeland, Duitsland en België.

NL DeLuxe richt zich speciaal op de luxe en bijzondere verblijfsaccommodaties, maar de site geeft ook tips voor bijzondere restaurants, golfbanen, kuuroorden en chique shoppen. Uit ervaring blijkt dat in 'onrustige' tijden de kwaliteitsbewuste consument blijft zoeken naar andere, originele overnachtingsmogelijkheden.

www.nldeluxe.nl
In Nederland is de campagne ook te vinden onder www.nldeluxe.nl. Reizigers vanuit de andere landen kunnen via www.holland.com hun landensite aanklikken. Op de homepage van de desbetreffende landensite is een directe doorklik naar NL DeLuxe te vinden. Naast de uitbreiding van NL DeLuxe zullen in binnen- en buitenland diverse 'redenen om juist nu Nederland te bezoeken' extra worden benadrukt in verschillende marketingacties.