Ingezonden persbericht

Kindertitel wint EUROPRIX2002

Feestje.nl wint in categorie

UTRECHT, 20030331 -- De Zweedse CD-ROM kindertitel Pettson o Findus och mucklelornas varld (Pettson and Findus and the Muckle World) heeft de EUROPRIX2002 gewonnen. De Award is op een gala diner tijdens de multimediabeurs Milia te Cannes uitgereikt. De Nederlandse Internetsite Feestje.nl van Heineken, gemaakt door Qi, is bekroond met de e-Business categorieprijs.

De kindertitel Findus and the Muckle World werd door de jury een voorbeeld genoemd van digitaal verhalen vertellen. Hoewel Findus and the Muckle World bestseller onder kinderboeken is, zijn de makers van de multimedia productie een eigen weg gegaan in het gebruik van interactiviteit en verbeelding.

De jury noemde de Heineken site Feestje.nl een toonbeeld voor marketing via internet. Het gebruik van digitaal verhalen vertellen en de humor maken van de site geen plat verkoopverhaal, maar een site waar men naar terugkeert zelfs als er geen feestje te organiseren is.

Dit jaar werden van de 612 Europese inzendingen drie Nederlandse producten en diensten genomineerd:
- de Heineken site Star Quest van Qi;

- de Heineken site Feestje.nl;

- The Netherlands, a compact country van Talmon Communicatie.
De EUROPRIX Award wordt toegekend aan het beste Europese multimedia dienst, die behalve best practice in het gebruik van multimedia ook oog heeft voor de toegevoegde waarde ten behoeve van de gebruiker. De EUROPRIX Award is in 1998 ingesteld dor het Oostenrijkse ministerie van Economische Zaken in samenwerking met de Europese Commissie.

Een Nederlandstalige editie van de EUROPRIX wordt dit voorjaar georganiseerd door OPPO-MMBO. De start van EUROPRIX.nl zal in april worden aangekondigd.



Ingezonden persbericht