VAN GEND & LOOS


DHL nieuwe naam voor Deutsche Post netwerk

DRIEBERGEN - maandag 31 maart 2003 . Van Gend & Loos Euro Express, DHL en Danzas in de Benelux zullen vanaf dinsdag 1 april verder gaan onder de naam DHL Benelux. Daarmee start in de Benelux de grootste rebrandingsoperatie in de logistieke sector ooit. De drie bedrijven maken deel uit van Deutsche Post World Net. Binnen het STAR programa is er wereldwijd een vergaande harmonisatie onder het nieuwe DHL logo gepland. DHL is immers vanaf heden ook wereldwijd de merknaam voor alle voormalige Danzas, Euro Express en DHL bedrijven.

Door de samenvoeging van Van Gend & Loos Euro Express, DHL en Danzas ontstaat een onderneming met meer dan 11.000 werknemers. Er is in deze landen geen andere logisitieke dienstverlener met een groter wagenpark dan DHL en geen van de andere aanbieders in deze markt is in staat onder één merknaam zo.n breed portfolio van logisitieke dienstverlening aan te bieden; van snelle koeriersservice tot logistic solutions.

STAR is gericht op het optimaliseren van de synergie binnen de Deutsche Post World Net organisatie. Het doel daarbij is het realiseren van een volledige integratie van de bedrijven DHL, Danzas en Van Gend & Loos Euro Express. Hiermee is een beslissende stap gezet in de ontwikkeling van Deutsche Post World Net om wereldwijd uit te groeien tot marktleidende aanbieder van geïntegreerde dienstverlening op het gebied van logistiek en distributie .
Van Gend & Loos maakt sinds 1999 deel uit van Deutsche Post. DHL is in 2002 voor 100% in handen gekomen van DPWN en Danzas werd in 1998 door DPWN overgenomen.

Het management van Deutsche Post World Net heeft sinds het begin van het jaar 115 verschillende projecten aangewezen die in hoog tempo zullen worden uitgevoerd in de periode tot 2005. Deze projecten zullen alle divisies van de groep beïnvloeden. De overkoepelende naam van dit project is STAR.

Van buitengewoon belang in dit kader is de naam DHL, die in de toekomst als merknaam zal fungeren voor alle activiteiten op het gebied van expresse en logistiek van de groep. Met ingang van 1 april 2003 zullen de betreffende nationale en internationale pakket- en expresse-dienstverlening en de logistieke activiteiten van Deutsche Post World Net onder die naam verder gaan. Het nieuwe motto 'Eén merk, één gezicht voor de klant' staat symbool voor de systematische 'one-stop-shopping'-aanpak van Deutsche Post World Net en biedt de klant tal van voordelen.

Ad Ebus, CEO DHL Benelux: 'We willen dat DHL borg staat voor een uniforme service en kwaliteit voor onze klanten wereldwijd. We streven er naar om 's werelds grootste en meest succesvolle logistieke aanbieder te worden, met één merk, één managementteam en één aanspreekpunt.'

DHL is de grootste dienstverlener ter wereld op het gebied van expresse vervoer en logistiek. Het bedrijf biedt innovatieve, klantgerichte distributie-oplossingen en werkt er aan om deze vanuit één loket aan te bieden. De expertise om klanten bij te staan met logistieke oplossingen, expres diensten, lucht- en zeevracht alsmede wegtransport kan DHL zowel op wereldwijde schaal als per land aanbieden. Het geharmoniseerde netwerk van DHL verbindt wereldwijd meer dan 220 landen.

DHL blijft continue innoveren en met meer dan 150.000 medewerkers streven wij elke dag naar snelle en vooral gegarandeerde logistieke dienstverlening die de verwachting van onze klanten overtreft.

Het hoofdkantoor van DHL is gevestigd in Brussel. DHL is 100% eigendom van Deutsche Post World Net.


--- Noot voor de redactie,