easyJet

easyJet opnieuw uitgeroepen tot beste Consumer Superbrand

Voor de tweede keer is de Consumer Superbrand-status door de Brand Council aan easyJet toegekend. easyJet was één van de slechts zes merken dat voor een speciale onderscheiding voor zijn prestaties van het afgelopen jaar in aanmerking kwam.

Het succes van het merk easyJet werd naast andere sterke topmerken tijdens een recente 'Branding Oscars'-ceremonie erkend. Elk van deze merken ontving een hoge score van het onafhankelijke en vrijwillige jurypanel van de Consumer Superbrands, dat is samengesteld uit vooraanstaande mensen uit de brandingwereld.

De Brand Council is de onafhankelijke brandingautoriteit die de brandingdiscipline promoot en een speciale onderscheiding toekent aan uitzonderlijke merken over de hele wereld. Een Superbrand wordt door de Council gedefinieerd als een merk dat consumenten belangrijke emotionele en/of tastbare voordelen biedt boven zijn concurrenten; iets dat consumenten (bewust of
onbewust) herkennen en waaraan zij behoefte hebben."

Marcel Knobil, voorzitter van de Brand Council zegt hierover: "In economisch sombere tijden, waarin wij ons momenteel bevinden, richten consumenten zich vooral op merken waarvan bekend is dat ze betrouwbaar zijn. Consumer Superbrands is een voortreffelijke verzameling van merken die hun beloften nakomen en op een elegante en efficiënte manier communiceren."

easyJet.com
© 1997-2003 easyJet airline company ltd