Ingezonden persbericht

Bijna 7000 bezoekers op PromZ Event 2003

AMSTERDAM, 20030404 -- Op PromZ Event 2003 in Jaarbeurs Utrecht zijn afgelopen week ruim 6800 bezoekers afgekomen. De bezoekersaantallen op PromZ Event zijn hiermee licht gestegen. Vorig jaar trok de beurs 6692 bezoekers. De organisatie is tevreden over het bezoekersaantal en ook over de gemiddeld hoge kwaliteit van de bezoekers.

PromZ Event is voor het derde achtereenvolgende jaar de beurs waar aanbieders en inkopers van promotionele producten en diensten elkaar ontmoeten. De PromZ Event-organisatie biedt hiermee, naast de vakbladen PromZ Magazine en PromZ Vak en de brancheportal PromZ Website, www.promz.nl, een bruisend platform voor de branche van promotionele producten in Nederland en België.

Het aanbod op PromZ Event 2003 was zeer breed: van promotioneel textiel, premiums, adventure en sportieve incentives, tot onderscheidende relatie- en eindejaarsgeschenken. Promotionele producten en diensten bezetten een belangrijke plaats in de communicatiestrategie van organisaties en zijn niet meer weg te denken als actief middel om relaties te onderhouden.

Bezoekers
Onderzoek toont aan dat 22 procent van de bezoekers werkzaam is in de zakelijke dienstverlening, industrie en de groot- en detailhandel. Een groot deel van de bezoekers, zo'n 35 procent, heeft een directie- of managementfunctie. De overige bezoekers bekleden een inkoopfunctie of een functie op de afdeling sales promotion / direct marketing van een onderneming of zijn werkzaam bij bureau´s in reclame, direct marketing of sales promotion.

PromZ Event 2004
De vierde editie van PromZ Event wordt gehouden in de laatste week van maart 2004, op 29, 30 en 31 maart 2004 in Jaarbeurs Utrecht. Exposanten kunnen ook volgend jaar weer meedingen naar de PromZ Promotional Product of the Year Award, een vakprijs en een publieksprijs in de categorieën relatiegeschenken en premiums. Nieuw in 2003 waren de PromZ Awards voor het vak: prijzen voor de PromZ Supplier en de PromZ Distributor of the Year.

Over PromZ
PromZ Event, onderdeel van PromZ Platform, is een initiatief van Het Portaal Uitgevers te Amsterdam en vindt dit jaar voor de derde maal plaats. PromZ Event richt zich op producenten, leveranciers en afnemers van promotionele producten en diensten en is de toonaangevende vakbeurs op dit gebied in de Benelux. PromZ Event 2003 bevat diverse thema´s, o.a.: de Noviteitenshow met de nieuwste relatiegeschenken en premiums; PromZ AlternativeZ met incentive reizen, sportieve en adventure incentives en onderscheidende relatie- en eindejaarsgeschenken. Naast het jaarlijkse PromZ Event zijn er nog andere PromZ-activiteiten zoals de tijdschriften PromZ Magazine (hét vakblad met een oplage van 15.000), PromZ Vak (voor de vakhandel in promotionele producten en diensten in Nederland en België), PromZ Fashion (promotionele kleding en corporate identity clothing), de PromZ BuyersGuide (jaarlijkse gids met producten en hun leveranciers) en de PromZ Website. Meer informatie biedt www.promz.nl.



Ingezonden persbericht