Omzet Archie Europe groeit 20%

Purmerend, 4 april 2003 - CRM-leverancier Archie Europe heeft in 2002 een omzet gerealiseerd van 2,5 miljoen euro. Dat is een groei van 20% ten opzichte van het jaar daarvoor. De licentieverkoop in Nederland nam toe met 19%, in België met 48%. De onderneming noteerde nagenoeg dezelfde nettowinst als in 2001. Het aantal vaste medewerkers bij Archie Europe steeg in 2002 van 20 naar 25.

Archie Europe realiseerde in 2002 ruim 70 nieuwe CRM-projecten, goed voor ruim 450 Archie CRM-licenties. Sinds 2000 verkocht Archie Europe in België en Nederland in totaal ruim 1300 licenties van haar CRM-software, waarvan 20% de basismodule van Archie CRM betrof en 80% de buitendienstoplossing. De meeste Archie-klanten hebben tussen de 15 en 100 gebruikers, vooral sales-, marketing- en front office-personeel en -management.

Dik van Bommel, General Manager van Archie Europe: "Wij danken onze groei met name aan bedrijven met goed opgeleide medewerkers, die in toenemende mate vragen naar CRM-software die gebruikers niet in een keurslijf dwingt. In dergelijke bedrijven heerst vaak een gezonde, open bedrijfscultuur en worden de medewerkers aangemoedigd ook zelf initiatieven te nemen. Archie CRM sluit daar prima op aan, omdat de software flexibel inzetbaar is en snel resultaat biedt. De komende twee jaar zullen wij dit soort organisaties nog beter in kaart brengen, omdat daar enorme kansen liggen. Het gaat om B-to-B-bedrijven met 10 tot 75 commerciële medewerkers. Dergelijke ondernemingen halen de grootste voordelen uit de operationele en functionele mogelijkheden van Archie CRM. Op dat gebied zijn wij absoluut specialist en moeilijk te beconcurreren."

Archie Europe ontwikkelt haar eigen CRM-systeem en is vooral actief op de Benelux-markt. Dit jaar staat een uitbreiding van de activiteiten in Duitsland op het programma. De CRM-software wordt door lokale partners gedistribueerd en geïmplementeerd.

Over Archie Europe
Sinds 1985 maakt Archie Europe de sales- en marketingsoftware Archie CRM. Archie CRM is een flexibele en op de gebruiker gerichte CRM-software voor middelgrote bedrijven in de B2B-markt. De software ondersteunt en structureert relatiebeheer op operationeel en strategisch niveau. De filosofie van Archie loopt parallel aan de visie van CRM waarbij het aangaan, ontwikkelen en behouden van rendabele relaties met klanten en partners centraal staat. Om die relaties optimaal te kunnen beheren, voorziet Archie CRM in integratiemogelijkheden met MS-Office, ERP-systemen, financiële systemen, PDA en internet.