---
BMC Software kondigt strategische stap naar business
service management aan
---
Nieuwe strategie maakt IT-beheer mogelijk vanuit een
zakelijk oogpunt
Nieuwegein, 09/04/2003
BMC Software (NYSE: BMC), leider op het gebied van enterprise
systeembeheer, kondigt een nieuwe strategische wending aan, die gericht
is op business service management (BSM). BSM, een belangrijke pijler
voor het Amerikaanse softwarebedrijf, stelt bedrijven in staat om een
stap verder te gaan dan het louter beheren van hun
informatietechnologie. Dankzij BSM krijgen ze een duidelijk zicht op de
impact die het (al dan niet goed) functioneren van IT-systemen heeft op
de algemene prestaties van het bedrijf. De recente overnames van het
Belgische IT Masters en het Amerikaanse Remedy door BMC Software,
passen in de nieuwe BSM-strategie.
"In het huidige economische klimaat is het voor UCB steeds belangrijker
geworden om de IT-infrastructuur nauw te verbinden met cruciale diensten en
bedrijfsdoelstellingen," zegt Anne Bellemans, service delivery manager bij
UCB, het Belgische, beursgenoteerde farmaceutische bedrijf. "Wij gebruiken
al de producten Remedy en MasterCell en de richting die wij met onze
informatietechnologie uit willen, sluit nauw aan bij de BSM-strategie van
BMC Software. Wij integreren momenteel met succes onze MasterCell- en
Remedy-oplossingen tot een sterke basis voor BSM. Wij blijven met BMC
samenwerken om deze strategie ten volle uit te bouwen."
Vandaag de dag zijn IT en bedrijfsvoering onlosmakelijk met elkaar
verbonden. Toch ondersteunen de meeste IT-beheersystemen die belangrijke
link niet. Met BSM onthult BMC Software een nieuw plan om al haar
managementdisciplines te integreren binnen een samenhangende strategie,
waardoor IT vanuit een zakelijk oogpunt beheerd kan worden.. De
BSM-strategie van BMC Software bestaat uit drie componenten: service impact
management, IT service en applications management, en IT operations en
infrastructure management.
"Wij hebben onze BSM-strategie ontwikkeld vanuit een fundamenteel geloof
dat er in het huidige bedrijfsleven geen IT-projecten meer bestaan, maar
alleen nog 'business'-projecten, die ondersteund worden door technologie,"
zegt Bob Beauchamp, president en CEO bij BMC Software. "Sinds enige tijd al
zijn we de fundamenten aan het leggen voor BSM. Een belangrijk aandeel van
die opbouw, ligt bij de overnames van Remedy en IT Masters, evenals bij
grote interne ontwikkelingsprojecten zoals Project Golden Gate en krachtige
verbeteringen aan ons product PATROL. In de komende maanden en jaren zullen
we robuuste componenten aan onze BSM-strategie toevoegen. Ook zullen we met
een duidelijk plan komen dat onze klanten toont waar we naar toegaan en hoe
ze vandaag al kunnen implementeren."
De fundamenten van BSM
BMC Software heeft een lange staat van dienst op het gebied van oplossingen
voor beheer van bedrijfssystemen, zoals het beheer van gegevens,
infrastructuur, toepassingen, prestaties en service. Die oplossingen zijn
een hoeksteen voor de 'IT operations en infrastructure'-component van de
BSM-strategie. Door bedrijven de mogelijkheid te bieden om de
kerncomponenten binnen hun IT-infrastructuur - zoals systemen, databanken,
toepassingen, opslag en netwerken - te controleren, kunnen ze zogenaamde
'service level agreements' koppelen aan bedrijfsbehoeften in plaats van aan
technologische statistieken.
BMC Software heeft een belangrijk element aan zijn productportefeuille
toegevoegd bij de afronding van de overname van Remedy vorig jaar. Remedy's
producten voor service desk, change en asset management werden geïntegreerd
met de oplossingen van BMC Software voor het beheer van toepassingen en
componenten. Die geïntegreerde oplossingen vormen de basis voor de 'IT
services en applications management'-component van de BSM-strategie.
Om de beloften van BSM waar te maken, is het belangrijk om zogenaamde
'business services' (zoals b.v. het ordersysteem) direct te kunnen
relateren aan de onderliggende technologieën. Dankzij de recente overname
van het Belgische IT Masters kon BMC Software de laatste component van de
BSM-strategie toevoegen: service impact management. De combinatie van IT
Masters' MasterCell-technologie met de beheersoplossingen van BMC Software
biedt bedrijven de mogelijkheid om via een geïntegreerde aanpak aan
'service impact management' te doen.
De BSM-strategie van BMC Software zal de komende jaren verder evolueren.
Naast het ontwikkelen van nieuwe oplossingen die de strategie ondersteunen,
zal het bedrijf ook zijn partnerships verder uitbreiden.
Voor meer informatie over business service management, surf naar
www.bmc.com/bsm/
---
END
---
Over BMC Software
BMC Software is leider op het gebied van enterprise
systeembeheer. De onderneming helpt klanten pro-actief bij
het verbeteren van de service, het verlagen van kosten en
het realiseren van toegevoegde waarde op basis van haar
Assuring Business Availability®-concept. De oplossingen
van BMC Software omvatten bedrijfssystemen, applicaties en
databases. BMC Software is opgericht in 1980, heeft
wereldwijd vestigingen, is één van de S&P 500-bedrijven en
realiseerde in het boekjaar 2002 een omzet van ongeveer
$1,3 miljard. Bezoek voor meer informatie de website van
BMC Software: www.bmc.com/netherlands.
Voor redactionele informatie:
BMC Software B.V.
Hanneke Oudshoorn
+31 30 608 5500
Hanneke_Oudshoorn@bmc.com
NewsEngine PR Nederland
Ineke Tiesinga
+31 20 567 21 70
ineke.tiesinga@newsenginepr.com
Ref.:BNL0006-128D9A