PERSBERICHT

Marketing Plaza introduceert nieuwe versie van wereld.nl

Eindhoven, 9 april 2003: Marketing Plaza heeft sinds enkele maanden de exploitatie van wereld.nl overgenomen en introduceert nu een nieuwe versie. Deze nieuwe versie biedt niet alleen de leden van wereld.nl, inmiddels ruim 750.000, maar ook andere bezoekers een nieuw soort startpagina, waarbij persoonlijke interesses en persoonlijke functies centraal staan. Naast directe links naar nuttige dagelijkse content en functies, wordt voor leden ook een aantal persoonlijke faciliteiten direct toegankelijk gemaakt. Daaronder vallen een eigen berichtencentrum met alert functies, een eigen homepage die centraal staat bij communicatie met anderen en binnenkort ook een overzicht van de eigen wereld.nl-rekeningen. Marketing Plaza verwacht dat deze nieuwe wereld.nl-versie vele bezoekers ertoe zal brengen deze pagina als persoonlijke startpagina voor internetbezoek te installeren.

Wereld.nl is de overkoepelende site van vele websites, zoals de communities SmulWeb, ReisWeb, VrouwZijn, SportWeb of Born2chill, maar ook van sites als ReisWebTravel, Contactwereld of SmulRecepten. Leden van deze sites hebben een persoonlijk webpaspoort, waarmee zij toegang krijgen tot enerzijds de vele content die door deelnemers zelf is bijgedragen en anderzijds tot de vele persoonlijke functies. Wereld.nl gaat sterker dan andere websites uit van de persoonlijke interesses en behoeftes van de leden en biedt hen één plek waar al hun persoonlijke internetzaken bij elkaar komen.

Rob Oostveen, directeur Marketing Plaza, zegt daarover: Wij werken nu al ruim 6 jaar aan deze concepten, waarbij de gebruiker en zijn interesses centraal staan. Wat we zien is een enorme betrokkenheid en binding van de leden. We zijn er vooral trots op dat leden bij ons gemiddeld ruim 23 minuten per bezoek doorbrengen!

Marketing Plaza de nieuwe exploitant van wereld.nl

Marketing Plaza bv is een Joint Venture, waarin eind 2002 de hele wereld.nl-omgeving en het TransactiePlatform c-banking van Financial Plaza bv bij elkaar zijn gevoegd. Deze beide omgevingen worden nu geïntegreerd, waardoor de huidige en toekomstige leden van wereld.nl de beschikking krijgen over vertrouwde en simpel werkende online transactie faciliteiten.

Achtergrond informatie

Wereld.nl is gestart in 1999 en biedt een verzameling van persoonlijke functies, zoals: eigen homepage, een persoonlijk berichtencentrum, adressenlijst, memo s, alertfuncties, e.a. De homepage van wereld.nl biedt in één blik de meeste topics die een internetgebruiker dagelijks bezig houdt. Daarbij combineert het een grote verscheidenheid aan interesses in de vorm van communities, webgroepen en channels. Binnen wereld.nl hebben zich ruim 750.000 internet gebruikers (gratis) aangemeld als lid. De websitetitels binnen wereld.nl zijn: SmulWeb, ReisWeb, ReisWebTravel, RecreatieWeb, SamenSlank, VrouwZijn, Born2chill, SportWeb, Marktwereld, Contactwereld en SmulRecepten.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Marketing Plaza bv

Rob Oostveen

De Rozentuin 6

5611 SW Eindhoven

tel.: 040-2434855

email: r.oostveen@marketing-plaza.com

website: www.marketing-plaza.com

2