Ingezonden persbericht
UTRECHT - 9-04-03 - De nieuwe portal van ICT-marktplaats Media Plaza
geeft vanaf vandaag toegang tot de snelgroeiende kennisbank van het
centrum. Hierin vindt de zakelijke bezoeker informatie over innovatie en
ICT in bedrijf of organisatie, plus bijbehorend dagelijks nieuws en
achtergrondinformatie.
De portal is door Media Plaza zelf ontwikkeld. Hij biedt ook via de
agenda informatie over de rond 2500 bijeenkomsten die jaarlijks bij
Media Plaza plaatsvinden. Bovendien zijn hier de reeds gegeven
presentaties, steeds gericht op groei van organisaties en besparing van
kosten, te bekijken. Ook de portal staat in het teken van het gebruik
van ICT louter als middel.
Met de nieuwe portal doet Media Plaza een aanzienlijke investering.
Directeur Wim Bens zegt daarover: "De nieuwe portal is ook te
omschrijven als de virtuele ICT-marktplaats van Nederland. Het heeft een
heleboel moeite gekost, maar we zijn er ontzettend blij mee. De noodzaak
was groot, omdat we met name in 2002 een grote stijging van het bezoek
van bijna 50% hebben meegemaakt en dus steeds meer informatie
binnenkrijgen en weer willen doorgeven. Daar was een nieuwe structuur
voor nodig."
De portal is gekoppeld aan de tweewekelijkse nieuwsbrief van Media
Plaza. Deze attendeert de ontvanger op onder meer nieuwe informatie op
de portal en biedt een agenda van deze bijeenkomsten, die gelinkt zijn
aan de portal waar de detailinfo staat.
Inschrijven voor de seminars en andere bijeenkomsten kan ook via de
portal. Media Plaza heeft tot nu in de zes jaar van haar bestaan bijna
200.000 directeuren en managers ontvangen, naast de bijna 400.000
virtuele bezoekers die jaarlijks naar de site komen. De bezoekers van
Media Plaza-bijeenkomsten krijgen speciale toegang tot het premium-deel
van de portal.
Met de komst van de portal gebruikt Media Plaza de term
'ICT-Marktplaats' om te onderstrepen dat hier informatie binnenkomt,
verzameld wordt, bruikbaar wordt gemaakt en wordt verrijkt om vervolgens
weer op weg te gaan naar de Nederlandse manager.
Elke bezoeker kan de portal overigens naar eigen behoefte
personaliseren. Voor bepaalde categorieën zoals de pers bestaan er nu
speciale faciliteiten, onder het trefwoord 'Pers'. Zo wordt het archief
is uitgebreid met de 20 jaarlijkse nieuwsbrieven en ongeveer 50
jaarlijkse persberichten van Media Plaza. Daarnaast is hier ook te
vinden wat er over Media Plaza in de pers verschijnt.
Tenslotte geeft de portal een overzicht van de geboekte faciliteiten
waardoor de aanstaande bezoeker kan zien hoe de ruimten van Media Plaza
er uit zien.
Nadere inlichtingen: Wim Bens, directeur Media Plaza, tel 030-291 41
11, of m: 06 53 64 17 73
Over Media Plaza
Media Plaza is de ICT-marktplaats van Nederland. Als onafhankelijke
stichting streeft Media Plaza een versnelling van de toepassing van
e-business binnen het bedrijfsleven en de overheid na. Voorlichting,
seminars en congressen, interactieve maatwerkprogramma's, evenementen en
workshops zijn de stimulerende instrumenten die Media Plaza hiervoor
inzet. Onder het motto 'Van Denken naar Doen' legt Media Plaza de
nuchtere feiten, de samenhang en de opportunities rond de praktische
toepassing van ICT-technologie in bedrijfsprocessen bloot.