Ingezonden persbericht

Persbericht

9 april 2003

Telemarketingbureaus bezorgen
Wereld Natuur Fonds 2.000 nieuwe donateurs

Het Wereld Natuur Fonds heeft recent 2.000 nieuwe donateurs bij kunnen schrijven. Dat is het resultaat dat de 13 telemarketingbureaus hebben gerealiseerd als deelnemer aan de jaarlijkse wedstrijd om de Plantronics Telesales Team Trophy. De nieuwe donateurs dragen gemiddeld 35 euro per jaar bij. Dit betekent dat de 2.000 nieuwe donateurs goed zijn voor een jaarlijkse bijdrage van 70.000 euro voor het wereldwijde natuurbeschermingswerk. Een bijdrage en resultaat waarmee het Wereld Natuur Fonds uitermate blij is.

Winnaar
De gouden Plantronics Telesales Team Trophy 2003 is gewonnen door Direct Dial. Zij wisten uit een willekeurig en gelijkwaardig adressenbestand van voormalig donateurs van het Wereld Natuur Fonds in een tijdsbestek van twee weken via telemarketing de meeste donateurs te werven. Naast de trofee heeft Direct Dial zich als winnaar verzekerd van een betaalde opdracht van het Wereld Natuur Fonds voor zo¹n 10.000 calls. De zilveren Trophy ging naar Leenart & Heemskerk en brons was er voor Christal Teleservices. De Telesales Team Trophy is een kwantitatieve prijs in de telemarketingbranche en daarmee de meest objectieve in het vak. Het zijn uitsluitend de aantallen die de winnaar bepalen. De kwalitatieve ondergrens in deze wedstrijd wordt bewaakt door het uitvoeren van mystery en quality-calls. De prijzen zijn op 8 april tijdens het Telecommerce Gala in Nijkerk uitgereikt. Dit gala maakt deel uit van de Telecommerce Dagen 2003 (TCD 2003).

Telemarketing scoort
Voor het Wereld Natuur Fonds is telemarketing een belangrijk instrument. Meest effectieve manier van donateurswerving is nog steeds de persoonlijke werving, face to face. Telemarketing scoort na persoonlijke werving de hoogste respons. Waarbij overigens de relatief hoge kosten van telemarketing wel nauwlettend in het oog moeten worden gehouden. Het Wereld Natuur Fonds is heel blij met het resultaat van de Plantronics Telesales Team Trophy. Met deze wedstrijd zet de telemarketingbranche zich op een positieve manier in voor het goede doel, dit jaar voor het Wereld Natuur Fonds. Bovendien houdt zo¹n wedstrijd de verschillende spelers in de markt scherp, en daar profiteren uiteindelijk ook de opdrachtgevers weer van.

Deelnemers
Aan de Plantronics Telesales Team Trophy 2003 hebben de volgende telemarketingbureaus deelgenomen: 2Contact, Blauw Contactcenter, Call it, Christal, Direct Dial, Ditmeijer, Key Net, Leenart & Heemskerk, MMC, Responcis, Sitel, The Talent Factory, Van Wissen.

Op aanvraag beschikbaar:

- spelregels en juryrapport Telesales Team Trophy
Meer informatie:

- Marie-Christine Lanser-Reusken, persvoorlichter Wereld Natuur Fonds tel: 030-6937374 of mobiel 06-21548657 of email: mlanser@wwf.nl