Ingezonden persbericht

Geachte redactie,

Graag nodigen wij u namens Learning2Match.com, (www.learning2match.com), Syntegra, CCC Portal, Philipse Consultant en WGCC (Werkgeversverening Callcenters) uit om op donderdag 10 april a.s., de Pers Presentatie van Learning2Match bij te wonen, om 13:30 uur.

Learning2Match blended learning is ruim gesubsidieerd door Senter, aangezien het een revolutionair concept is voor het gecertificeerd (!) opleiden van callcenter medewerkers, een groeiende beroepsgroep in Nederland. Het combineerd e-learning met traditioneel klassikaal onderwijs.

De Press Meeting vindt plaats in Theater 2, in hal 3 van Jaarbeurs Utrecht, tijdens de vakbeurs voor klantcontact & relatiemanagement TCD2003. U kunt zich inschrijven via www.tcd2003.nl. Bij de entree ligt dan een badge voor u klaar.

Voor vragen belt u met Jan Walter Rozema van Learning2Match.com, 06 - 55374111 (e-mail: j.w.rozema@philipse.net).

Een persbericht is hieronder bijgevoegd.

Learning2Match is op de beurs TCD2003 ook te vinden op stand B109.

Tot ziens!

P E R S B E R I C H T

Callcenterbedrijven introduceren opleiding op de werkplek

Leidschendam, 7 april 2003. Medewerkers van callcenters (agents) kunnen vanaf nu op hun werkplek een opleiding volgen voor een officieel vakdiploma. In de zogenaamde downtime - dat is de tijd waarin niet gebeld wordt voor of met klanten - is via internet voorzien in een opleiding 'Klantcontact Medewerker' die opleidt voor het officiële SECC-examen. Ook dit examen zal via internet afgenomen worden. Het Project Professionalisering Facilitaire Callcenters is een samenwerking tussen de werkgevers in de Callcenterbranche (WGCC) en het bedrijf CCC Portal, dat de opleidings-en toetsportal Learning2Match.com exploiteert. Het wordt ondersteund door een subsidie van Senter in het kader van de "Scholingsimpuls". Volgens de WGCC worden de kansen op doorstroming voor elke werknemer vergroot, niet alleen binnen de branche, maar ook daarbuiten. Meer werkplezier en een hogere tevredenheid onder medewerkers zullen leiden tot minder uitstroom en minder ziekteverzuim. Tijdens de Telecommercedagen in Utrecht op 8, 9 en 10 april wordt de opleidingsportal Learning2Match.com en het online SECC-examen officieel gepresenteerd aan de sector.

Learning2Match.com werkt volgens het principe van "blended learning", een combinatie van "distant learning" (ook wel E learning genoemd), on line begeleiding door docenten en klassikaal onderwijs. Werken in down time is nog maar het begin van het werkelijk uitbuiten van elektronische leeromgevingen, verwacht Dick Bakker, voorzitter van de WGCC. In de nabije toekomst zullen callcenterbedrijven ook meer en meer experimenteren met het trainen van hun mensen terwijl ze aan het werk zijn! Door de hoogwaardige communicatietechnologie die in Callcenters aanwezig is zal de sector een voortrekkersrol kunnen spelen op het gebied van beroepsopleidingen binnen het werk. De Stichting Exameninstituut Contactcenters (SECC) biedt vanaf 1 mei een door Ecabo gecertificeerd examen via internet. Aansluitend op de opleiding van Learning2Match.com kunnen agents zich on line laten examineren.

Nadere informatie voor de pers

Dian van Leeuwen, secretaris van de WGCC
Telefoon 070-320 67 44 / 06-53 787 589

Herman Nieuwenhuis
Telefoon 06 53 58 60 57